imported
Smika: vad är det för storlek på dina mixar? 2.2 gram borde ju göra varken till eller från i en mix på tex två kilo?
Rätta mig när jag har fel... Ok... Smike
--------------------------
Ett kilo brukar mina mixar bli på. Och jovisst, som en flugskit i kosmos med 2.2g sjögräsark. Det är därför jag funder på att ta i mer, 22g är det i en förpackning (beroende på märke förståss). Anledningen är helt enkelt att jag hellre väljer mindre än nödvändigt än tvärtom, eftersom jag inte vet så mycket om vad dessa Sushi-noori ark innehåller. Det står inget om tillsatser, typ konserveringsmedel eller dyl. Och så vet jag ju inte vilken eventuell effekt detta rostade sjögräs har på fiskarnas mag- tarmsystem, vattnet etc. - positivt/negativt. Vill med andra ord inte chansa, även om det sannolikt är en harmlös produkt. Ja till och med onödig kanske, vad vet jag. Så är det någon som vet eller har ett hum så tyck till. Vill gärna höra era åsikter om att använda sushi-noori, eller rostat sjögräs som det heter på praktisk svenska. Är det nåt bra, eller helt kass, eller direkt olämpligt?