citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
Hej alla ni som talar ur baksidan :)
...Det är lite kul att läsa skillnader i kommentarer på svenska och amerikanska forum. på de amerikanska tackas det för filmen, det beröms för kvaliten, det kommenteras possitivt på fiskens utseende.
På svenska forum skall hälften bräcka det de sett och den andra hälften skall gnälla.
Personligen tycker jag det är Daniel som står för fekaliesnacket i denna tråd
Efter en snabb titt på tråden (och de inlägg som postats före Daniels inlägg) ser jag att fyra st har delat med sig av sina egna erfarenheter av ilskna ciklider (bla undertecknad). Jag ser två inlägg som säger att de har efarenhet av betydligt ilsknare ciklider. Ytterligare två har ifrågasatt meningen med filmen som ursprungsinlägget länkar till. Forumet är enligt min uppfattning öppet för alla som vill kommentera eller komplettera trådinnehållet. Visst skulle det bli lite väl tråkigt om det bara förekom tack, beröm och positiva omdömen som det uppenbarligen gör i amerikanska forum ;)
Jag har svårt att se hur detta förhåller sig till den verklighet som råder enligt Daniel, dvs att i Sverige där gnäller hälften och resten anlägger ett janteperspektiv.
Min erfarenhet av andra nationaliteters sk "särdrag" är att det inte skiljer sig ett enda dugg från de vi svenska har. En egenskap som alla nationaliteter definitivt besitter är den tendens som Daniel ger prov på, nämligen att det alltid finns uttolkare för hur alla svenskar, finnar, japaner, mm, är och hur de beter sig. Där hittar vi de riktiga gnällspikarna enligt min mening, och de finns överallt, även i amerika .
Så där ja, nu har jag fått gnälla av mig och kan återgå till arbetet. Jag passar på att tacka Daniel för att han gav mig möjligheten att pysa lite adrenalin :D
Visst är det ett förträffligt forum vi har! Värva en medlem idag!
/Mikael Mayer