Daniel-Odell grabbarna på predatoryfish.net drar då å då till FLorida å fiskar i kanalerna efter påfåglar, jaguarer, uro's, midas/devils, pbass å lite annat. just nu är det en lång tråd om deras senaste resa. En bild speciellt ville jag visa ... va gillar ni färgerna på den här midasen? http://www.predatoryfish.net/pics/chris/florida%20102004/cutler%20orange%20wonder.JPG Här är hela tråden, kolla lite om ni gillar SA/CA. http://www.predatoryfish.net/ibforums/index.php?showtopic=73745
Johan den resan skulle jag gärna varit med på. rätt coolt att kunna fånga sin egen fisk o ta med hem.
Ola-Svensson citat:va gillar ni färgerna på den här midasen? Snygg färg, ful stjärt. Beror stjärten på hur fisken hålls eller är den verkligen missbildad?
Daniel-Odell det spekuleras för fullt i tråden ;) men det verkar vara en kombo (finns fler bilder på honom där stjärten ser ok, men inte perfekt, ut. troligen fick han den avbiten som ung å den har vuxit tillbaka lite fult.
anli Jag blev ännu mer sugen på påfågel efter di där bilderna... Coola firrar! Vilket galet fiskarfänge!
Vomera Är det någon som vet om det går att få tag på påfågelsaborren här i Sverige ? Skulle vara grymt mäktigt att se dessa enormt vackra fiskar simma i ett stort akvarium hemma !
anli citat:Ursprungligen skickat av Lundensis De ska få in en intressant sändning om 2 veckor. Nåt mer av intresse menar du
Vomera citat:Ursprungligen skickat av Lundensis De ska få in en intressant sändning om 2 veckor. Har du info du vill dela med dig av möjligtvis ? :)
daniel60 Påfågelsabborre - Cichla ocellaris - finns på Akvarielagret i Bromma. Blev lite sugen själv på de än så länge rätt små krabaterna... ...men snacka om att ta fan i båten! :-D
Vomera daniel60: Ja det är ju en rejäl fisk man tar på sig om man köper dem, men faan vilka läckerbitar ! Så Akvarielagret har sådana inne alltså ? Hur stora är dom jst nu har du någon aning om det ?
daniel60 Rätt små, skulle uppskatta storleken till 8-10 cm. Du får väl köpa allihop och låta dem ha ihjäl varann tills det bara finns ett par kvar... mvh Daniel