Fredrik-H
Diskussioner kring foto och fototeknik har ökat markant på alla akvaristiska web-forum världen över, så även här på Ciklid.se. För att på ett bra sätt kunna hjälpa varandra till ännu bättre ciklidbilder har vi härmed startat en separat avdelning för foto i forumet. Avdelningen kommer endast att vara öppen för medlemmar i NCS.
Moderatorer blir Ralph Lindberg som jobbar med försäljning av kameror och fotoutrustning och är mycket kunnig beträffande den allra senaste tekniken, och jag, Fredrik H, som är reklam, mode och industri-fotograf till yrket och gillar att snacka om bilders innehåll och dynamik och hur man bättre kan få fram sitt budskap och förbättra sitt bildspråk. Det går bra att diskutera foto rent allmänt men vi kommer givetvis att fokusera på akvariefotografering.
Webben i alla ära men inget är så häftigt som att få se sina bilder publicerade på papper med tryck av hög kvalité. Som många av er känner till så håller bildmaterialet i NCS-tidning Ciklidbladet mycket hög standrard och om vi alla hjälps åt att fotografera ännu bättre så kommer vi snart att tillhöra världseliten inom denna sortens publikationer, om vi nu inte redan gör det vill säga.
GoSatta
Det har uppstått ett problem
Du måste skriva in ett lösenord för detta forum.
Micke
Det stämmer, det är bara för NCS-medlemmar.
GoSatta
och vi som är medlemmar? hur kommer vi in?
är det de där lösenordet som kommer i början på året som aldrig har använts förut? (ja så vitt jag vet iaf)
Joakim-Draktoft
Ja det stämmer, så nu blir det till att dra fram det.
På sikt kommer vi att knyta ihop medlemsnummret i forumprofilen till behörighet mot ett medlemsspecifikt forum.
GoSatta
Ja då ses vi där inne 2005 då för nå sånna papper har ja garanterat inte kvar efter min flytt =)
men men ska kanske inte va omöjligt att luska fram ändå =)
Hasse_H
Systemet med ett papperslösenord man ska använda på webben, som man får i början av året är totalt värdelöst. Jag och säkert många andra har inte den ordningen bland pappren att man enkelt plockar fram ett lösenord ur högen, om det ens finns kvar där. Varför inte trycka det på medlemskortet tills det finns en lösning integrerad med forumet och medlemsprofilen?
Ses kanske nästa år i Foto-forumet då.
/Hasse
Joakim-Draktoft
Det är just på medlemskortet som detta varit tryckt.
Centurion
citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft
Det är just på medlemskortet som detta varit tryckt.
Hittar det inte på mitt medlemskort iaf...
Hasse_H
På mitt medlemskort för 2004 finns namn, adress och medlemsnummer. Inget lösenord. Det kunde jag ju skrivit upp själv om jag tänkt till när jag fick det, men det är inte det som är min poäng. Smidig åtkomst till lösenordet för betalande medlemmar hade varit bättre.
/Hasse
GoSatta
Jag har mitt kort framför mig och där står ingen kåd.
dom två åren jag har varit med har det iaf stått på ett papper som skickades samtidigt som medlemskortet.
Hasse_H
För övrigt tycker jag det är ett lysande initiativ till ett separat forum om foto här på NCS forum. Synd bara att man inte kan delta i det på några månader.
/Hasse
Micke
Medlemmar som slarvat bort lösenordet kan maila mig eller Joakim för att få det. Se först till att ni har fyllt i ert medlemsnummer i profilen.
Skriv ert medlemsnummer i mailet!
fredrikr
GoSatta med flera: Jag kan ju inte gärna ge bort lösenordet i klartext här, men om man tar bokstaven före varje bokstav (b blir a, c blir b...) i detta får man fram det: "hjdlevqäefomöuub". Och säg inget till icke-medlemmarna!
Zaphi
Jag kom in efter ett par gissningar. Frågan är varför det står "INTE MODERAT!!!" på mig ovanför mitt första inlägg på fotoforumet? :)
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Frågan är varför det står "INTE MODERAT!!!" på mig ovanför mitt första inlägg på fotoforumet? :)
:D Läs en gång till vad där står....:D
Zaphi
Haha, det var roligt. Ok "INTE MODERERAT!!!" står det, exakt! Men varför? Jag vill inte bli modererad! ;)
Centurion
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Haha, ok "INTE MODERERAT!!!" står det, exakt! Men varför?
Jag ser inget sånt inlägg... måste inläggen godkännas innan de syns eller?
Zaphi
Det är bara jag som skrivit hittills, och det syns för mig iallafall, både på forummet och i senast inlagda på förstasidan.
Ola-Svensson
Varför kan man inte läsa forumet utan medlemskap? Jag förstår varför man inte kan göra inlägg, men inte poängen med att inte kunna läsa.
Ps. Jag antar att lösenordet inte är tryckt i CB.