citat:Ursprungligen skickat av Micke
citat:Ursprungligen skickat av jarinen
Fattar inte syftet! Moderatorer eller ansvariga, utveckla gärna ideen med detta för mig!
Ok, jag förtydligar en gång till. För att försvåra missbruk av upphovsrätt för bilder och förenkla moderering krävs medlemsloggning på de tjänster där det går att skicka in foton. Detta har tidigare enbart gällt för medlemsgalleriet. I fotokategorin ska det senare gå att lägga in foton också. Medlemmar kommer också att kunna lägga in foton i annonser under "köp & sälj", icke medlemmar kommer givetvis att kunna fortsätta annonsera som tidigare.
I fotokatergorin blir det säkert många diskussioner om olika inskickade bilder, med inloggningskrav blir det förhoppningsvis en seriösare diskussion då man inte kan gömma sig bakom en anonym signatur.
Varför inte ha ett minimikrav på signaturerna? Vill inte någon ge sig till känna i form av namn så vill vi väl ändå inte ha dom på forumet eller?
Seriositeten på forumet går nog att höja utan att skilja på medlemmar och andra på det sättet som den här fototråden.
Ska det vara en sån tråd, då tycker jag det ska vara en tråd och inte flera som nu och avskild från det övriga forumet, det vill säga att de aktuella ämnena ska vara klickbara utan att behöva logga in.
Det här med copyright är ju en viktig fråga men lösningen känns lite offside. Det är min spontana känsla, men det är ju fullt möjligt att jag är så puckad att jag inte förstår vitsen med det hela ;).
Är ju själv medlem och har möjlighet att logga in på de här trådarna men principiellt så känns det knas.
Mvh Jari