citat:Ursprungligen skickat av Gwendly
enligt http://www.cichlidae.com/articles/a184.php sa verkar inte T.asfraci sa aggro som du beskriver dem Jarninen; kanske hade du otur nar du hade dem?
Joo då , den artikeln är väl känd, intressant ochså. Om du läser episoden när honan vaktar rom och artikelförfattaren kommer nära akvariet och honan hoppar ur karet 2 ggr i sin iver att köra bort honom och vad hans erfarenhet av det är. Så lite ligger det i det jag säger.
Fast otur? Ja fick jag 7 hanar så är jag beredd kalla det otur, men jag vet inte, tycker att jag hade dom så länge och flertal individer som jag verkligen försökte få att köpa varann på nåt sätt. Jag har ochså varit i kontakt med några på ett CA forum som hade fångat sina asfraci själva i panama och de beskrev dom heller inte som aggro. Å andra sidan slog det mig att, jag som resonerade i att jag hade litet kar för denna stora ciklid, de på forumet hade dom i typ 300 liter.
Det jag menar är att som med de flesta ciklider så kan man dämpa aggron genom att låta de gå trångt och många. Nu är ju det här inte heller en ciklid som är speciellt mycket beskriven.
Mvh Jari