NCS har genom åren gått på två rejäla ekonomiska smällar
1/ Den T-shirt som alla ville ha innan, men ingen efter att det tagits fram.
2/ Den affisch med en almanacka som togs fram.
Vad gäller punkt 1 så kanske någon invänder att det var ett tråkigt motiv (troffar) och det kan ju stämma;), men nu tror jag inte bara att det hängde på detta.
Själv köpte jag en gång in ett rejält lager med mycket snygga T-shirts av Ad Konings när han var här och höll föredrag. Jag köpte dom för att han hade "släpat" dom med sig dom ända till Sverige till en ciklidstämma - men ingen köpte dom och det hade ju varit direkt pinsamt om han fått ta med sig dom hem igen så jag offrade mig.
Sedan försökte jag i flera år att sälja dom till inköpspris - det slutade med att jag fick skänka bort dom till olika lotterier. Dessa tröjor var faktiskt mycket snygga och det fanns motiv med såväl malawi, tanganyika som syd- och centralamerikanska ciklider.
Så tidigare erfarenhet avskräcker ju minst sagt - men man kan ju göra enligt Niklas förslag för då innebär det ju i alla fall inte att NCS riskerar att gå på någon ekonomisk smäll
Vad gäller punkt 2 så är det inte bara efterfrågan som är problemet utan också svårigheten att skicka affischer (dyrt och omständigt).
Dessutom så får ju alla medlemmar idag gratis en almanacka så där är ju behovet fyllt.
citat:Rakt inte o gå o dryga sig med en ncs tröja,,,blir ju folk bara förbannade på
Tror inte det spelar någon roll hutti vilken tröja du har på dig - folk blir ändå förbannade på dig