Hoppas att alla förstår att mina rapporter om korallerna i Thailand inte på något sätt betyder att det mänskliga lidandet skulle vara mindre värt, snarare tvärt om. Tycker dock att man måste få prata om allt som rör denna ohyglygga katastrof som själfallet berör oss alla på olika sätt.
Thailändska medior är svåra för icke thailändare att ta del av så jag hoppas iaf att några uppskattar den lilla information jag lyckats leta upp.
Idag har det publicerats bilder på errisions och korall skador här:
http://www.manager.co.th/QOL/ViewNews.aspx?NewsID=9480000000471
Imorgon åker jag själv ner till Bangkok för min semester i 6 veckor. Självklart känns det ganska kluvet men det känns ändå viktigt att åka. Turism är en viktig inkomstkälla för Thailand och skulle vi välja att inte åka nu så kommer det enbart göra Thailands återhämtande ännu svårare än vad det redan är. Vi har dock valt att inte åka ner till Phuket / Phi Phi / Koh Lanta som vi hade tänk utan väljer istället att åka öster ut mot Koh Cang och Koh Samet för att sedan flyga ner till Malaysia.
Hoppas alla fortsätter att skänka pengar och att ingen har tagit illa upp för det har verkligen inte varit min mening.