INXSDet ligger en liten jumbo i karet och krallar till sig. - jag far ta lite bilder. Han ar sista lanken till mitt par som jag salde i sommras. Nu ar han ca 10cm men han var nastan dubbelt so stor som sina syskon som han bara slaktade hej vilt och han har lite jumbo attitud i sig - kommer fram till glaset och skakar pa huvuded och blaser upp sig. Kul liten krabat som jag tycker har basta personligheten av alla jaggor jag haft.
Nu blir jag avis! En sån jagga vill jag också ha! Själv har jag aldrig haft en jagga som spänner sig vid glaset, jag vet inte om det beror på gener och sånt eller om det beror på att jag sitter så mycket vid karet så de vänjer sig. :/
INXSKollade just in dina foton - saknar du dom gammla?
Vet du var dom ar?
Dom var ju otroligt fina - nya hanen ser ut som att han kommer bli fin nar han vaxer till sig lite.
Jo jag saknar de gamla grymt mycket, ju större de nya blir desto mer minnen kommer tillbaka hur de gamla var. Jag tycker de nya är finare men de har inte alls samma beteende som de gamla, så länge jag är utanför karet så är de hur självsäkra som helst men gräver jag med armarna i karet så sticker de iväg. Lite trist. De gamla fick jag handgripligen flytta undan själv om de stod ivägen. Det är så jag vill ha fiskarna. Ingen skygghet. Men jag hoppas de nya ska tuffa till sig ju större de blir.
Tyvärr vet jag inte var de gamla är idag, sista gången jag stötte på dem var i butiken jag sålde dem till, honan hade då sålts vidare så hanen gick helt själv i ett kar. Sedan såldes även han iväg och jag har inte sett han sedan dess. Men jag misstänker att han dyker upp igen, stora fiskar verkar ha en tendens att studsa runt mellan olika ägare, de är lite för problemskapande kanske.