citat:Ursprungligen skickat av INXS
Fredrik - jag sag den dar dokumentaren ett par ar sedan, skall du byta in jaggorna mot spackhuggare nu??? :)
Ja jag har ju haft både paroonhajar och en redtail så akvariestorleken har ju inte begränsat mig tidigare ;D
Nej men jag bara tyckte det var intressant att föräldrarna lärde upp sina ungar, jag har inte tänkt på att det kan vara så även då det gäller jakten. Men om även jaggorna gör så är ju svårt att veta, och det är ju rätt knepigt att låta ynglen växa upp med föräldrarna så det är nog inte lätt att ta reda på det.
Appropå det där med blödigheten och foderfisk, jag är nog tyvärr rätt avtrubbad antar jag, jag var väl typ 10 år eller ännu yngre då jag fick upp ögonen för rovfiskar och började mata med mört och sånt, så jag tänker nog tyvärr inte mycket på bytesfisken längre. Men stundtals så får man lite dåligt samvete, speciellt då man har fött upp fisken själv och har sett dem växa upp från yngel. Ju längre man har dem desto värre blir det, till slut fäster man sig vid dem och måste sälja dem istället. Jag hade guldfiskar med redtailen jag hade i våras, först tänkte jag de skulle aktivera redtailen samt att de skulle fungera som mat, men det slutade med att jag tyckte guldfiskarna var hur charmiga som helst. Redtailen käkade aldrig upp dem och guldfiskarna som i princip hade hela 375an för sig själva började givetvis visa upp en massa naturliga beteenden och var allmänt skoj att titta på. Så de såldes tillbaka till butiken innan de blev mat. Så lite blödig är nog även jag. Men säg det inte till nån. ;)