Stefan1 Tjena! Hade tänkt införskaffa ett kar på 300+ kanske ända upp till 500. Och en sak e jag säker på och det är att Eldbukarna har en säker plats...men mer vet jag ej?förslag skulle uppskattas. Hur skall jag göra...köpa en grupp på ca 4-6 fisk av varje sort och låta dom "finna" varandra eller räker det emn en hona och hane? hur många par olika ciklider kan jag ha?ni kasnke räkna på 375l! MvH///Stefan
imported Om du vill blanda världsdelar går både blåciklid och röd juvel mycket bra ihop med eldbukar iaf hos mig.
Lundensis citat: men vad ska jag ta med för mer ciklider? Jag rekommenderar något från Centralamerika i ungefär samma storlek.
Lundensis Sajica, spilurum, nigrofaciatum, nicarguense, aureum + andra eldbuksarter. Tveksamt, men kanske JD, salvini, texas.
Lundensis citat: dom sist nämnda...skulle vara bra men e dom inte lite väl tuffa? Det var därför jag skrev tveksamt. Det kan fungera, men risken finns att de blir för tuffa.
mr_loffe Beror väl mest på storlek på individer och om man får några par. Jag har iofs en Jd hanne som är 5 ggr så stor som mina eldbukar. Funkar bra! och har gjort i över ett år...
Emil-Martinsson Jag hade valt nicaragua. Ett fint Eldbukspar tillsammans med ett nicaraguapar hade varit smaskens. Jag börjar tröttna på mina troffar å hade inte haft något emot den kombon. Mer än så skulle jag inte stoppat i, då tycker det hade varit roligare å låta paren vara ifred å växa sig stora å fina tillsammans.