citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson
citat:Ursprungligen skickat av anli
citat:Ursprungligen skickat av FI
En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år. :)
Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
Leve centralarna!!!!!!!!
Skulle vara kul om även butiksägarna kunde tycka så..
Butiken där jag jobbar vill knappt ta emot gratis Yngel av centralare, förutom zebror och eldbukar verkar dom flesta butiker tro att centralare är helt osäljbara...
Vad beror detta på?????
Nä dags o få in lite ovanligare arter i dom svenska butikerna...
Manga faktorer bla;
* manga av arterna ar ganska fula nar de ar yngel, det ar lattare att salja en mbuna med kraftigt blatt redan som 2 cm exemplar an en gra fisk
* De som far yngel av centralare ar ofta dumma. De saljer yngel till 28 olika butiker i stan och till alla polare osv. Saklart fisken blir osaljbar i butiken, vilket leder till att de inte vill ta in den arten igen.
* Bra litteratur saknas :/ For varje bok om Centralare sa finns det 58 om riftlake ciklider. Det har leder till okunskap... vilket leder till att farre personer vill ha centralare. Juan Miguel Artigas Azas haller pa att skriva en bok om cikliderna ifran Mexico, men det lar droja ett par ar innan den kommer ut :(