Nyllet90
När får jag mitt medlems kort eller något bevis på mitt medlemsskap? Jag har redan skickat tjat mail och det kommer jag fortssätta med tills jag får medlemskortet!!:D
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90
När får jag mitt medlems kort eller något bevis på mitt medlemsskap? Jag har redan skickat tjat mail och det kommer jag fortssätta med tills jag får medlemskortet!!:D
citat:Ursprungligen skickat av Mikael
Tyvärr har jag under en period av olika skäl inte kunnat svara alla som mailat mig i olika medlemsfrågor. Jag beklagar detta men återkommer så fort jag kan till var och en. Generellt gäller vidare att inga medlemskort har gått iväg under de senaste veckorna och inte heller andra utlovade försändelser. Nästa laddning med medlemskort skickas omedelbart efter påsk och då kommer alla som betalt fram till och med måndag denna vecka (21:a) att komma med.
Mikael
Senaste nytt på medlemsfronten är att vi nu har kommit upp i 879 medlemmar för 2005. Vi hoppas alla att utskicket i torsdags ger lite fart på medlemsantalet, värva en kompis så länge så har du gjort en god gärning denna vecka ;)
Medlemskort och övrig info skickas på tisdag.
/Mikael Mayer
Mikael
När nu våren börjat få fäste verkar ciklidisterna ha vaknat till :D
Förra veckan anslöt sig 88 nya medlemmar till föreningen vilket innebär att vi nu är 967 NCS:are.
Extra roligt är att årets stämma verkar bli välbesökt med nästan 100 bokade till föredragen och, hör och häpna, 120 bokade till lördagens middag! Missa inte denna superhelg!
/Mikael Mayer
Joakim-Draktoft
För de ciklidister som ännu inte vaknat, så har ni fortfarande några få dagar på er för att hinna komma med i det extra utskicket innan sista datum utfaller den 11/4. Annars får ni vänta till CB2 ;)
Se under nyheter på
http://www.ciklid.se/index.asp
Robin
Brukar det vara så många som äter middag på kvällen på stämman?
Måste ju bli världens party fram mot småtimmarna.
BosseJ
Jag har nog glömt betala min avgift kom jag på. Har haft mycke att tänka på. Skyller jag på
Mikael
Vi fortsätter uppåt, 980 NCS:are är den aktuella siffran.
När Bosse J nu kommit ihåg att medlemsavgiften inte är betald så lär väl även han komma med i rullorna (vi kan väl räkna till 981 kanske...) ;)
/Mikael Mayer
Mikael
NCS är en fantastisk förening!
Jag fick ett samtal häromdagen från en tacksam förälder. Föräldern berättade en lång historia för mig om ett älskat barn som hamnat snett och som höll på att falla genom alla skyddsnät. Under en del av alla åtgärder som igångsatts för att stoppa fallet besöktes ett bibliotek. Där låg ett exemplar av CB som barnet började läsa. Detta ledde i sin tur till besök på ciklid.se som i sin tur väckte ett spirande intresse för akvariehobbyn.
- "Töntiga jä-la nissar som sitter och tittar på fisk i en glasburk, ...fast dom där små som bor i snäckor verkar häftiga."
Ungefär så fick jag beskrivet att uppvaknandet gick till. Nu bubblar det tydligen lite överallt hemma hos dem och plötsligt visar det sig för barnet som inte trodde att det gick att lära sig någonting, att såväl latinska namn som massor av akvarierelaterad information fastnar. Jag kan som stolt representant för NCS låta er veta att föreningen och våra två medier CB och ciklid.se överöstes av superlativer.
Ibland är det extra roligt att vara engagerad i föreningslivet och då givetvis särskilt i NCS! Jag tycker alla vi medlemmar kan ta åt oss en smula eftersom det är genom vårt föreningsengagemang som en sån här sak har inträffat. Förvisso inget som inträffar varje dag men alldeles fantastiskt tillfredsställande!
/Mikael Mayer
(såväl förälder som barn har samtyckt till att jag berättar om detta)
Hasse_H
Underbart att höra!
/Hasse
Tony
Ja, sådant är kul att höra!
BosseJ
Hej
Jag har precis betalt min medlemmsavgift för i år.. ja jag vet att det är sent.:( men ändå. Jag fick problem när ja skulle skriva mitt namn och adress, jag fick bara in medlemmsnummret. Men jag vill gärna få tidningen, hur gör man då?
BosseJ
HEj igen
Inte nog med det så funkar inte min mail, som är uppgiven på min profil. Och när jag skulle ändra så gick inte det heller. JAg är förföljd av maskinernas hämnd. Kan det bero på att jag trimmade sönder en Puch Dakota när jag var 15 år. För hmm 31 år sen.. Huvva
Micke
Bosse.J: Skicka ett mail med uppgifterna till medlem@ciklid.se
Mikael
Nu brinner det verkligen i knutarna!
Du som tänker komma på stämman och ännu inte blivit medlem har nu sista chansen att rätta till missen :D.
Utan medlemskap finns inte möjlighet att delta på årmötet och besluta om nya stadgar, ta del av verksamhetsberättelsen, välja nya styrelsemedlemmar mm mm. För dig som inte vill missa detta så ger jag möjligheten att betala in medlemsavgiften ända fram till och med torsdag, villkoret är att kvitto mailas/faxas eller kommer mig tillhanda på annat sätt senast fredag morgon.
Väl mött i Filipstad !
/Mikael Mayer
Mattias-Nilsson
hur vet man om man kom med på extrautskicket av CB och när skickas det ut? Jag antar att medlemskort och sånt kommer samtidigt eller?
Är sugen på CB nu :)
Nyllet90
JAg har redan fått medlemskort och foldern! Det va kul läsning på skithuset!:D Men när dimper extrautskicket ner i brevlådan?
Mattias-Nilsson
Nyllet när betalde du? Jag betalde strax innan månadsskiftet, men har inte fått nått. Fast får jag bara CB så är jag nöjd!
Nyllet90
JAg betalade för cirkus en månad sen. Och jag har somsagt fått medlemmskort och foldern! Men när kommer CB i brevlådan?
davide
När får man extrautskicket?