citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
MagnusL: Du har fått en jädra fartkänslla i dina två sista bilder. Den ena kan du lätta upp lite, den är lite mörk, gör färgerna klarare. Det beror på motljuset, det har lurat kameran till att underexponera. Photoshop eller inte, man vill ju ha bra bilder, och det här är saker du kan göra i vilket analogt mörkrum som helst, om du nu tycker det är mer ok då?! Den med två bilar skulle också kunna beskäras liiite hårdare, framförallt till vänster. Det skulle ge bilden mer energi. Annars e de ju helt suveräna! Snygg panorering på corvetten, eller va det nu är för automobil ;) Klara färger på den!
Tack för kritiken! :) Jag ska nog precis som Du säger lägga lite tid i Photoshop.
Automobilen är ingen Corvette, men jag misstänkte att folk skulle tro det.. det är en ganska ovanlig bil, en Honda NSX, en riktig dräpare till sportbil som när den var ny i början på 90-talet fick både Ferrari, Porsche och Lambos konstruktörer att sätta morgonkaffet i halsen!!
Den underexponerade bilden var ganska svår att få till inställningarna på, solen gick in och ur i moln och p.g.a den långa slutartiden blev många bilder överxponerade istället. Jag måste bli bättre på att hantera bländaren också.. (tror jag..)