citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.
Det är såklart inte helt relevant att jämföra men förutom akvarieprylar så handlar jag fotoprylar, Italienska motordelar till Vespa och Lambretta och saker till gitarrer av märket Fender och Kay. Till dessa övriga hobbys så kan det vara en liten skruv som kostar 1000 spänn så jag har väldigt svårt att se akvariehobbyn som en dyr hobby.
Jag vet inte vad ni jämför med och som sagt så kanske man inte bör jämföra. Fast om man inte jämför så kan man ju inte tycka alls?
Allting är ju relativt, en som sitter med en segelbåt tycker säker att dina skruvar för 1000 spänn är rena "hittegodset" typ :-)
Nä jag fasthåller vid min åsikt, såg precis ett beg. kar på 112 liter för 1800 spänn..kan inte hjälpa det men tycker det är rena rånet, sådana små "fotbad" slängde ju folk efter en förr om åren och det är väl som sagt där min sko klämmer. Jag har ju varit ifrån fiskeriet i rätt många år nu och visst det kostade pengar även då men jag är häpen över den (i mitt tycke) våldsamma eskaleringen på priser faktiskt. Jag menar fisken kostar ju i princip samma summor idag som den gjorde då men allting annat har ju gått upp något infernaliskt i pris. Men som sagt, detta är ju bara min åsikt jag kan ju vara helt ute och cykla (inte 1a gången det händer haha).