citat:VET NÅGON EGENTLIGEN VILKEN TEMP DE SKA HA FÖR ATT TRIVAS SOM BÄST????
Jag har en temp på 27 grader till mina Heros Notatus. Jag fick reda på när jag köpte gruppen att har man för kallt vatten så finns det en risk för "hål i huvudet" sjukan.
Så temperaturen är viktig!
Trevligt att se att så många hakat på denna tråd, det glädjer mej!:D
Några svar på tidigare frågor:
1. Brukar ni lämna tillbaka eller sälja tillbaka de andra fiskarna efter ett par har funnit varandra? Är affärerna ok med det?
Jag har inte kommit så långt än och kanek kan jag har gruppen kvar det visar sej!Vissa butiker tar imot om du har en bra kontakt med dem och de har plats. Annars annons tex här på Ciklid.se.
2. Har ni inte andra fiskar i karet? Blir det inte trångt med ett helt gäng med hantlar?
Jag har mina 9 hantlar går i ett 500 liters, de går ensamma bara några malar och praktbotsior som sällskap. Idag är det inte trångt vi får se vad som händer när de växter til sej och blir fullvuxna, då får jag sälja några kanske!
Nån som har en större grupp! I så fall vilken storlek har ni på dem och hur många i vilken storlek på Kar
3. Vad brukar ni mata era hantlar med?
Jag matar dem med Räkmix lyx, Hikary spirulina, Vivid Color flake food mm
4. Hur lång tid tar det innan yngeldräkten (den grå-randiga) bytas till den magnifika aftonklädseln?
Mina hantlar börjar just nu att byta färgen, de som skifftat färg är ca 8-9 cm, de nadra som är nån cm mindre har inte riktigt hunnit få den vackra teckningen och färgen!