tjena clabbe...
Funderar på¨en sak, om du gjort totalrengöring av karet, har du då fyllt på hela karet med enbart kranvatten...?
Kranvattenet kanske innehöll för höga värden av klor för att fisken ska klara det, skulle det inte kunna vara så du hade för mycke klor i karet när fiskarn hälldes i, dom blev stressade å mörka, men efter att kloret avdunstat (kanske 24h) å vattnet blivit bra så hämtade fiskarna sig igen.....? Att fiskarna skulle få vit avföring på en dag pga totalrengöring låter snabbt, dom kanske hade något innan, som blommade upp när fiskarna blev stressade och mörka...?
Håller själv på och testar hur snabbt man kan bli av med kloret i kranvattent, avluftade förut 600liter på 24h med kraftig avluftning, men nu provar jag med att avlufta små volymer vatten (8 liter) fast på en timmes tid med samma avluftning, för att slippa ha två stora tankar i lägenheten.
Men efter en veckas försök så e jag inte nöjd med resultatet, någon som vet om det finns någon bra genväg för att få bort kloret? Kanske inte finns någon till rimtigt pris med liten plats, får väl isåfall ha mina vattentunor i hallen :(
(Har jag fel claes, så får du skälla på mig på MSN heheheh)
//peter
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=306722