Zaphi
stahl: Draktoft skriver "Som utgångspunkt säger vi till moderatorer att de skall verka i det tysta, genom att ta bort sådant som inte hör hemma, och när det är möjligt meddela den som vi modererat (dock är detta inte ett krav, men en rekomendation)."
GoSatta
Blir man av med en tråd eller undrar varför så står det ganska tydligt i forumes beskrivningar vilka som är moderatorer så då kan man bara maila och fråga vad som hände med tråden.
cfakvarielagret
Varför ska vissa skrika att det arbete som mderatorerna gör är fel
passar det inte skaffa ett eget forum.
vad hade ni tänkt när ingen vill hjälpa till på formet, för vad man än gör så är det fel från någon.
själv tycker jag att det fungerar mycket väl och ibland kan man till och med hitta en intressant tråd
(undrar om man håller på att bli arbetslös börjar närma mig 100 inlägg)
vänligen
Christer
StefanL
Säg som det är Christer, du börjar hitta bokstäverna på tangentbordet!;)
cfakvarielagret
Det går ungefär lika fort att skriva ett inlägg som andra läser ut bibeln
Christer
StefanL
:D
deathdealer
detta är en ganska känslig fråga egentligen...
Folks inlägg som blir "modererade", uppfattas säkerligen av den person det drabbar som ett personligt påhopp i någon form.
Men om man tar ett litet steg tillbaka och tittar på hur man beter sig i det vardagliga livet, så finns det säkert (handen på hjärtat) flera som skrivit inlägg som dom aldrig skulle prata i det vardagliga mot annan person.
Bara för att det är internet/ett forum man befinner sig på kan man inte bete sig hur som hellst!!??...eller?
Man är i.o.f.s anonym på ett annat sätt genom detta media, men det betyder inte att man för den sakens skull kan bete sig hur som hellst.
Eftersom man här inte kan arbeta med "kroppspråk" och "tonfall", så är det väldigt lätt att folk missförstår vad som skrivs - vilket skapar problem.
Att det inom alla delar i samhället finns regler och lagar som styr saker, verkar ingen här ha problem med att fatta, men detta är ingen ALLMÄN del av samhället, det är en förening för folk som har ett gemensamt intresse, och för att få vissa saker att flyta, finns det REGLER och ....DOMMARE som hjälper till att försöka skapa en dräglig miljö för ALLA oavsett ålder, kön och religionsuppfattning (jösses va det lät tungt *asg*)...
Att lägga ner massa tyngd på vad man tycker är rätt och fel på dett forum, tycker jag är att totalt missat poängen av forumets resurser!
Varför KAN inte folk se möjligheterna med forumet och inte leta efter problem?
Jag har extremt svårt att fattat varför man inte kan acceptera detta och bara ha skoj, inte gräva ner sig i massa småfjolliga saker, gnälla och reta sig på andra hela tiden. Som jag skrev tidigare (nångång) så finns det bara ordet demokrati på pappret och i uppslagsböcker, det är ett fint ord so mfolk gärna använder när man vill vara storsint, men det existerar inte i min värd...har aldrig upplevt det någonstans i samhället, och det råder defenitivt inte på något forum som jag besökt!
Nä gubbs & gumms - skratta och le istället, värden är på inget sett en perfekt plats, utan hjälp till och se till att vi har roligt den tiden man kommer hit, och om man vill gnabba om något...gör det nånannanstans...
BARA mina tankar....ingen annat eller något som representerar NCS i någon färg eller form
DOMMARE Deathdealer, stenhård och grymmt snygg!
Ps. Att vara moderator rockar FETT.....så va snäll mot mig, annars tar jag bort era inlägg *asg*:D
deathdealer
psss...tttt...!!!
Ni moderatorer gör ett grymmt bra jobb!!!
Mvh Deathdealer (klappar sig själv på axeln)
cfakvarielagret
deathdealer
Låter som Icareklamen ställde du dig på en läskback när du skrev det inlägget, för nu sänker vi priset eller var det prisad deathdealer
frör nu kommer skatteåterbäringen.
Christer
deathdealer
christer; *skrattar gott!!!
Deathdealer
imported_na21
Ursprungligen skickat av deathdealer
detta är en ganska känslig fråga egentligen...
Folks inlägg som blir "modererade", uppfattas säkerligen av den person det drabbar som ett personligt påhopp i någon form.
Men om man tar ett litet steg tillbaka och tittar på hur man beter sig i det vardagliga livet, så finns det säkert (handen på hjärtat) flera som skrivit inlägg som dom aldrig skulle prata i det vardagliga mot annan person.
Nu har jag lagt handen på hjärtat,eftersom jag själv ofta hamnar i "trubbel"...försöker kompensera kroppsspråk o dyl genom att vräka in smilys..men men....trots allt så måste jag nog ta åt mig av detta..iomed jag blir cencurerad mer än en ultravåldsfilm....Jag kan med garanti säga, att det jag säger här, öga mot öga också...inget som helst tvivel.
deathdealer
hutti; hänger med!!!
Jag tror att grejen är hur ett forum är uppbygt, och vilket språk som används på servern. Eftersom det bl.a är stor åldersskillnad på deltagarna här, och forumet är ett....kunskapsutbytsforum eller vad man nu ska def. som, så är det kanske extra kännsligt för vilket språk man använder!
Men grejen om hela diskussionen (tycker jag) är att man kommer hit och har trevligt...i alla lägen, och fastän man har en dålig dag, får man nog anstränga sig lite ibland...eller be om ursäkt/ta bort osmidiga inlägg!!!
Glad Deathdealer
Ps. hutti; ALDRIG tvivlat på att du inte skulle vara rak, och stå för det du säger *asg*...du skulle till stämman va????*ler*
cfakvarielagret
Ve3m bryr sig om korvmojen eller brudarna i Filipstad snygga kvinns har jag både på jobbet och hemma.
men en god öl med polarna i poolrummet och på stämman är alldrig fel
Vänligen
Christer
(skavsår på pekfingret i dag)
cfakvarielagret
Oopsjag menade att jag skrivit för många inlägg
försöker komma ikapp Stefan Larsson
Christer
imported_na21
Ps. hutti; ALDRIG tvivlat på att du inte skulle vara rak, och stå för det du säger *asg*...du skulle till stämman va????*ler*
Vaddå?? Kommer det att vara ordningsvakter där??:D:D
(OBS..detta var nu ett skämt om nån nu trodde nått annat)
StefanL
Christer...då måste du ju bli "arbetslös" eller väldigt duktig på tangentbordet...så hm...nej det kommer nog inte att hända.:D
cfakvarielagret
Var är jag är jag kvar på jobbet eller kom jag hem ??????
spelar ingen roll hoppas jag är på jobbet snart
sparar till en Z3 till)
Christer
StefanL
Varför köpa en Z3 (till) när man kan köpa en Nikon...
cfakvarielagret
Har också
Fan tanten ropade att hon är trött bara att lyda ses i morgon
Christer
imported
Det var en gång i landet Dnalssyr. Styrande Rådet höll landet i ett bra grepp, dom flesta hade mat på bordet och var ganska tillfreds med sin situation. Styrande Rådet visste dock inte riktigt vad innevånarna egentligen tänkte och för att få ett hum om det bestämde man sig för att sätta upp en anslagstavla på torget. Där kunde innevånarna sätta upp lappar med meddelanden till varandra och till Styrande Rådet, anslagstavlan blev snabbt populär. Styrande Rådet ville dock ta det säkra före det osäkra och från ett av hörntornen på Rådhuset kunde man med kikare utan problem se om någon kom och satte upp en ny lapp. Där satt Styrande Rådets medlemmar enligt ett speciellt schema och bevakade ständigt, med viss oro, anslagstavlan.
Man hade egentligen inte så mycket att oroa sig för, meddelandena var väldigt oförargliga Någon bad om recept på morotsbröd, en annan talade om var man kunde hitta billig ved, medan en tredje bad om råd hur hon skulle få sin dotter att äta bättre. Ibland var det också någon som berömde Styrande Rådet och nu och då var det faktiskt också någon från Styrande Rådet som berömde en annan medlem av Styrande Rådet. Styrande Rådet var ganska nöjda men man upptäckte att skrivkunskaperna inte var dom bästa hos folket så varje natt när innevånarna låg och sov var den medlem från Styrande Rådet som hade nattpasset nere vid anslagstavlan och rättade till dom nya meddelanden som kommit upp. Några av innevånarna märkte detta men ingen sa något, mest av rädsla för att anslagstavlan skulle tas bort men det kunde ju också hända värre saker……..
En dag kände sig dock Herr Kilo lite trotsig och skrev följande meddelande: Bästa Styrande Rådet, Jag tycker ni gör ett så bra arbete och ber att få tacka ödmjukast för anslagstavlan. Den bidrar mycket till att underlätta och förgylla oss innevånares vardag. Jag ber dock att få framföra min ödmjuka ståndpunkt att Styrande Rådet inte bör ändra i innevånarnas meddelanden. Det inverkar menligt på innevånarnas integritet. Om meddelandet strider mot landets lagar eller anslagstavlans regler bör det istället plockas bort.
Det var ganska många innevånare på torget den här eftermiddagen och snabbt hade flera läst Herr Kilos meddelande. Några läste med väl dold förtjusning medan dom flesta med förfäran. ”Ohh hur understår han sig att kritisera Styrande Rådet!” ”Han ska vara glad för det han har och inte bara kritisera!” ”Vilken gnällspik!” En av stans handlare utbrast: ”Passar det inte så kan han ju sätta upp en egen anslagstavla!” Väl medveten om att enda stället där man möjligen skulle kunna sätta upp sin egen anslagstavla var i sitt eget sovrum.
När Styrande Rådet blev medvetna om Herr Kilos tilltag kallades snabbt till ett möte i Rådhuset. Innan alla var på plats tjattrade dem som kommit i munnen på varandra: ”Vilket tilltag!” ”Vilket ofog! ”Hur kan han kritisera oss på det här sättet, du är bra.” ”Ohh tack, jag rodnar men du är bättre! Styrande Rådets ordförande slog klubban hårt i bordet så att medlemmarna i Styrande Rådet snabbt tystnade och han tog till orda: Vi har en dissident bland innevånarna! Jag kommer genast att gå ut med ett tillkännagivande att ingen medlem i Styrande Rådet har gjort något som helst fel! Alla runt bordet applåderade försiktigt. Vidare får Herr Kilo EN chans att lära sig tänka som oss andra……. Ööhhee, som dom andra innevånarna. Om han inte klarar det kommer vi naturligtvis att vidtaga andra åtgärder. Några runt bordet rös till av bara tanken och prisade sin stjärna att dom tänkte rätt och var medlemmar av styrande rådet. Medlemmarna kände sig lättade av ordförandens handfasthet och sammanträdet fortsatte. Någon sa: Hur ska vi kunna få någon dynamik i landet om någon tänker annorlunda? En annan svarade: Ja, och vi förstör ju landets utvecklingspotential om vi ska behöva besvara gnäll och tjafs. Samtalen fortsatte en bra stund. Man beställde mat och vin. ”Duu e bra.” Tacshk du meed.” Och så avslutade man med att alla klappade varandra på axeln en…….några gånger.
Dagen efter när Herr Kilo läst Styrande Rådets tillkännagivande som kommit upp på anslagstavlan redan under natten, kände han en viss sorgsenhet: Jag ville ju bara förändra en detalj tänkte han. Nu tycker alla att jag är en förrädare. När han lämnade anslagstavlan och började gå hemåt kom regnet. Han kunde fälla upp rockens krage runt ansiktet som skydd för regnet. Bra tänkte han, nu känner ingen igen mig. Bäst att försöka ligga lågt och inte lägga sig i på ett tag.