Zaphi
Medlemmar i GCG är välkomna att åka på Lördagsresa till Skåne nu redan på Lördag. Vi kommer att besöka Simontorp, Jörgen från African Diving i Landskrona och Åleds.
Anmäl er på forumet på
www.gcg.se innan Fredag (imorgon) kl 20:00.
shcolsson
Då får ni tilfälle att träffa en del av medlemmarna ifrån LCS hos Jörgen.
Vi ses!
Zaphi
Det va värst! Hur många blir ni? Vi är ett ganska litet gäng fram tills nu men det kommer nog hoppa på en del sena anmälningar tror vi väl.
shcolsson
Vi lär nog inte bli så många. Skulle tippa 5-6 pers.
Där är säkert plats till oss alla.
Jag kan passa på att tillägga att Jörgen kommer att visa videofilm som African Diving har tagit vid Tanganyika- och Malawi-sjön. Till det bjuds det kaffe (eller alternativ dryck) och bullar.
Tony
Ah, en sådan bonus! Filmvisning hade jag inte vågat hoppas på :)
Zaphi
Jag vet inte vad jag längtar till mest, filmen eller bullarna.. ;)
shcolsson
Kaffet är inte dumt det heller. Troligtvis Skånerost ;)
Zaphi
Nu är vi 4 ;)
Tony
Vi borde väl kanske tillägga att alla är välkomna att åka med sålänge medlemsavgiften för 2005 är inbetald innan start på lördag? =)
Zaphi
Jep, det är väl det enda kravet! 150kr / år kostar det. Det går bra att betala på plats när vi träffas.
bmwpower
Hörde idag att jörgen inte fått sin fisk
shcolsson
Jag och LCS vill tacka Jörgen på Ankaret för denna fina utflykt.
Det var riktigt roligt att se det stora sortimentet på de fina fiskarna som simmade i karen! (Trots den försenade sändningen kan jag tillägga herr bmwpower.) Det gav mycket ha-begär. (Om jag bara hade haft 100 akvarium!!!)
Jag vill också tacka för kaffe och tilltugg och uppvisningen av den intressanta videofilmen från sjöarna. Sist men inte minst det var också trevligt att få träffa våra Göteborgskolleger.
Vi från LCS kommer på besök igen, det kan du skriva upp Jörgen!
Zaphi
Kan inte annat än att hålla med!
Fredrik-H
Filmen var verkligen en höjdare. Det var nästan oredigerat dyk i Tanganyikasjön i 40 minuter. Total aktivitet och superklart vatten. När man sen får veta att allt är gjort på ca 150 cm djup så blir man nästan galet sugen på att åka.
Jag fick äntligen tag i Limnotilapia dardennii hos Jörgen också och dessutom träffa Göteborgare. Både Janne, Toni och Zaphi mfl. dök upp.
Sammanfattningsvis har vi ännu en gång tillbringat en underbar Skånsk vårdag i en fuktig källare med drömmar om Afrika.
Tony
Japp, det var rackarns trevligt att både träffa Jörgen och er skåningar :)
För första gången i hela mitt ciklidliv har jag sett mängder av riktigt fin fisk utan att köpt så mycket som ett yngel..
Torsten
Hann ni med Åled's?
Tony
Torsten, njae, planeringen av dagen var en aning optimistik ;). Åleds stänger 14.00, vi körde förbi Halmstad 21:00 :) Vi blev kvar länge hos Jörgen i Landskrona istället.
Det får väl erkännas att jag är en aning seg nu.. Gick upp 05:30 och har sedan dess kört ca 80 mil.
mikro
Jag får hålla med om att det var en trevlig tillställning. Kul att träffa lite "norrlänningar" också : )
Hoppas att allas fiskar klarade sig bra!
Loket65
Hur var det på Simontorp?
Zaphi
Simontorp är Simontorp... 1300 akvarier ;) *dreggel*