Belgarath Bor oxå nära Simontorp och tycker precis som du Loket att det suger att man inte kan komma dit som privatperson. De kunde ju haft öppet hus för vanliga civilister ett par ggr om året, kan väl inte kosta på allt för mycket.
Micke citat:Ursprungligen skickat av Loket65 Men man får ju inte komma dit som privatperson...:( Gå med i en lokal ciklid-/akvarieförening, Simontorp säger aldrig nej till föreningsbesök. Det är ju dessutom alltid givande att vara med i en förening och träffa andra likasinnade.
Micke citat:Ursprungligen skickat av Robin När ska NCS göra besök på simontorp då? :D Anledningen till att jag skrev lokal förening ovan är att det är betydligt lättare att ordna den typen av resor/besök då.
Loket65 Finns inte mycket till aktivitet kring någon "lokal" förening i Ystadtrakten. Närmsta blir Malmö, och funderingar finns på att gå med i något där.
Micke citat:Ursprungligen skickat av Loket65 Finns inte mycket till aktivitet kring någon "lokal" förening i Ystadtrakten. Närmsta blir Malmö, och funderingar finns på att gå med i något där. Det finns fler medlemmar i Malmö Ciklidvänner från Ystad. På lite närmre håll finns ju även Lunds Ciklidsällskap. Dessa föreningar gör många resor och besök (t ex Simontorp) så alla aktiviteter är inte i Malmö/Lund. Själv kör jag från Höganäs till deras möten.
Micke Jag vet inte hur det är idag men tidigare fanns det också en aktiv allmän akvarieförening på Österlen.
Zaphi Simontorp skulle inte kunna ha massa privatpersoner springandes där. De har mycket stänga regler vad gäller karantäner etc. Självklart bör du vara med i din lokala akvarieförening för att få ut det mesta av din hobby! Göteborg är ju bara 3 timmar bort ;)