BosseJ
ville bara säga att nu ska jag sätta mej ner å kolla när frölunda spöar färjestad.
Inte samma misstag igen
Ha de
Nyllet90
haha... jo du! exakt samma!:D
Alexander-Ylipaa
Usch för både frölunda och färjestad....heja dommaren! :D
medion
Det var iofs domarens första slutspelsmatch så nog skötte han sig fint. Även om jag håller på Frölunda så får jag försvara domaren lite. Han släppte massa situationer där Frölunda skulle fått utvisning. Dvs han släppte utvisningar på båda håll.
På torsdag är det dags igen..
johnny-99
Var på matchen.
Ingenstans i Sverige hittar man en okunnigare hockeypublik än i Göteborg. Dom är ju helt otroliga, så fort en frölundaspelare får ett felskär och ramlar så tror hela publiken att det måste vara utvisning för bortalaget.
Hade inte vart helt fel om dom kollade upp lite basala regler som icing etc
Men frölunda indians (många indianer i göteborg eller) spelade riktigt bra.
medion
citat:Ursprungligen skickat av johnny 99
Ingenstans i Sverige hittar man en okunnigare hockeypublik än i Göteborg. Dom är ju helt otroliga, så fort en frölundaspelare får ett felskär och ramlar så tror hela publiken att det måste vara utvisning för bortalaget.
Det är väl det som är fördelen med att spela på hemmaplan. Var det inte så i Karlstad i söndags då? ;)
Alexander-Ylipaa
Tror publiken buade mest när Chara hade pucken.
johnny-99
Jo det var det säkert. Alla lag har nog en väldigt enögd hemmapublik.
Fast alltför ofta känns det som om hälften av publiken i Scandinavium går på sin första hockeymatch varje gång dom går dit.
imported_na21
Hade tippat 7-0 till frölunda....dock inget favvolag...däremot tycker jag att fbk blivit för gnälliga/slå med klubbor...kärringtag många ggr...tuffingen indianen....gäsp!Hur kan nån bli rädd för han??Samt benranglet chara....skulle må gott av en tryckare så han kom ner på jorden(skulle rent av skriva på för frölunda o fixa det för en match;)).
kajp
citat:Ursprungligen skickat av hutti
Hade tippat 7-0 till frölunda....dock inget favvolag...däremot tycker jag att fbk blivit för gnälliga/slå med klubbor...kärringtag många ggr...tuffingen indianen....gäsp!Hur kan nån bli rädd för han??Samt benranglet chara....skulle må gott av en tryckare så han kom ner på jorden(skulle rent av skriva på för frölunda o fixa det för en match;)).
Hehe Du hade säkert platsat. Iallafall på lagledarbänken.:D
Daniel-Odell
ni hajjar att de 4 första matcherna e uppgjorda va? *reklampengar*
kajp
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
ni hajjar att de 4 första matcherna e uppgjorda va? *reklampengar*
Hmm Om man ser tillbaka på förra året. Frölunda-Djurgården. Var det inte då begreppet 08:or ändrades till 1:8or beroende på resultaten. Vad var reklamvärdet idet????:D:D
BosseJ
Som sagt. Inte samma misstag igen.
Jonny 99 var på hockey i göteborg, där okunnigheten är störst. Kan det bero på att Jonny var där?
Torsten
Faktum e att Växjös hockepublik e snäppet sämre än den i Gbg..
Lasse Anrell skrev i en krönika att det inte va många procent av alla i ishallen som kunde ngt om hockey alls, men så länge dom betalar inträde spelar det inte ngn roll..
Med tanke på hur det brukar se ut i utvisningsbåset verkar inte alla spelare heller begripa sig på reglerna! Ingen nämnd å ingen glömd..
specmats
okunnig publik!? Som i NHL då, där publiken i södra usa inte vet nånting-annat är det i kanada-som Norra sverige! MoDo Rules..:)
roccster
Hehehe...
Gott bara att de mulade till FBK som nu måste gå tillbaka till ritbordet och börja lära sig vad spela hockey innebär. Att slå folk i knävecken har inte med hockey att göra.
Jag var också där igår och visst buar hemmapubliken extra när nåt händer hemmalaget så är det i alla arenor, men i hur många arenor apploderar publiken sitt hemmalag, ståendes i över en minut??
Vi älskar VF!!
mpimbwe
Fffffääääääääääärjestad!! Tar de där indianerna imorrn!!
muppsson
sheldon souray o chara blev ju ruggigt ägda igår. förresten är det lag som vinner finalen det bästa hockeylaget i världen, eftersom NHL inte finns just nu och elitserien var näst bäst men är nu alltså världens bästa ishockeyliga. henke är därmed oxå världens bästa målvakt..men de visste vu ju redan innan. hoppas sheldon åker på en riktig snyting nästa match o att steen åker på en jäkel han med pga av sin fula ryggtacklig på ronnie sundin...HEJA FÖRLUNDA
imported
Jag tycker inte om att 4:an har rättigheterna till slutspelsmatcherna. För de har så jäkla dåliga kommentatorer, de är ju alltid partiska. Kan de inte hålla sig opartiska någon gång?
För den delen var det även bra för final-matcherna att frölunda vann igår, annars har det ju bara blivit 4 matcher :D...
Torsten
Frågan e hur den Svenska ligan står sig mot den Ryska, eller Tjeckiska! Just nu e jag inte speciellt säker på att alla "dom bästa" spelar här.
Det tråkigaste e att "mitt" lag inte spelar final alls, så man har ju inte ngt lag att "hålla på". Fast eftersom nu det e FBK som nu e på ena planhalvan mot Indianerna(?) så får jag väl hålla på dom..
Det att dom kallar sig Indianerna gör mig lite förvirrad. Dom enda indianer vi har här i landet e ju Samer, å inte bor väl dom i Gbg? Eller har dom fått Lappsjukan??
Jag väntar annars få se när FBK:s Indian ska tvåla till lipsillen Lundqvist med förnamnet Joel. Å du Roccster, VF?? Vet du inte att dom heter "Frölunda HC - Ishockey"?? Västra Frölunda e väl föreningen som kickar boll i gröngräset???