Bilbo Jag fick min "Tanganyika cichlids in their natural habitat" idag :D Totalkostnad från CichlidPress inklusive flygfrakt och bankens pålägg för att man betalar i dollar :( blev 607.38 SEK En fantastisk bok och leverans inom en vecka, synd bara att jag inte hade den innan stämman så man kunde fått den signerad
Jonas-E 607kr är mindre än vad jag betalade för min (exkl. frakt), och då fick jag åka över till danmark för att köpa den. Men jag fick ju den signerad på stämman så jag ska väl inte klaga :)
Zaphi Nja, både och tycker jag. Det är ju sjukt att man lägger 4000kr på en troffegrupp och inte kan lägga en 500-ing för att lära sig ALLT om dem. Jag tycker böcker är halva hobbyn och det går inte många dar innan man iallafall slår upp nått i nån bok. Men visst, skall man ha alla så blir det ju en slant. Det finns ju inte sååå många bcker ändå, bra böcker alltså.
Micke citat:Ursprungligen skickat av Robin Fan vad dyrt det ska vara med böcker då... Du får skriva artiklar till Ciklidbladet så att du har chansen att bli premierad med NCS presentkort för akvarielitteratur.
daniel_i_malmo Bästa Tanganyikaboken? Pierre Brichards Fishes of Lake Tanganyika från 1978 svarar jag av ren nostalgi. Jag fick den när jag fyllde tolv... Oändligt många timmar tillbringade jag begravd i den, fantiserandes kring berättelser om krokodiler och flodhästar och giftiga vattenkobror och kring bleka och suddiga bilder på fiskar som många var döda och hjälpligt uppmonterade mot en fattig bakgrund. Ahh... Boken var enastående på sin tid. Idag skulle knappast några av bilderna platsa ens på en amatörhemsida på nätet men på det sätt som den beskrev fiskarna, populärvetenskapligt och i dess naturliga biotop var det utan tvekan en föregångare och fyller nog en funktion än i dag även om många av de latinska namnen naturligvis ändrats.