Hank
citat:det verkar ju ha verit värsta festen! Ciklid folk är ju vilda!
Japp, ciklidister spottar minsann inte i glaset!!
Tack för en kanonstämma!
imported
Jag hoppas att alla har haft det lika bra som jag under helgen. Det var roligt att träffa så mycket ciklid folk under en och samma helg. Ett stort tack till Jens som gjorde ett fantastiskt arbete, och som ordnade med mycket för att få denna helg att fungera. Även tack till alla mina medarbetare "bakom kulisserna" som Jens skrev. Nu kan vi pusta ut efter en hård helg.
Micke
Det är bara att instämma i allt beröm, det var en kanonhelg. Ett stort tack till alla som har varit inblandade i arrangemanget!
Fördelarna med att hålla stämman på en mindre ort är uppenbara, dels pga att det är nära till allt (möteslokaler, hotell och i det här fallet Akvarieteknik). Men den största fördelen tycker jag är att (utan att förringa Filipstads nöjesutbud) det inte finns så mycket nöjesliv och därför umgås man på ett helt annat sätt med alla trevliga ciklidister.
Jag vill också passa på att än en gång gratulera alla pristagare:
Fredrik Hagblom som tilldelades årets Guldabborre.
Kjell Nilsson och Ola Svennson som belönades med stora bokpriset för sina bidrag till Ciklidbladet under förra året.
Anders Lindersson, Anders Wickman, Carl Eklind, Jonas Eriksson, Mikael Westerlund Richard Håkansson, Magnus Arvidsson som också premierades för sina insatser i Ciklidbladet under förra året.
Alexander och Erik som premierades för att ha rest ända från från Luleå för att gå på Ciklidstämma.
Jag vill också tacka de tre trotjänarna som avgick efter många års slit i NCS styrelse; Christian Alfredsson, Anette Mayer och David Johansson.
Samtidigt välkomnar jag Mats Åhrman, Anders Lindersson, Magnus Arvidsson och Mikael Nilsson till styrelsen.
Nu får Göteborgarna sätta igång att jobba omgående om dom ska kunna överträffa det här till nästa år!
deathdealer
Jisses va de va roligt!!!!
Mina nya kompisar från Afrika lever....och betongkepsen är borta!
Otroligt skoj att träffa alla dessa fiskioter under så roliga former!!
Deathdealer
Ps. Undrar vad den där ROSAklädda saken i baren menade, när hon stack fram näsan och sa "-Tillhör (hick) du oxå de där fisknazisterna...elle???";)
Nyllet90
hha... sa bartendern så?:D Men vad är det för grejer på stämman förutom föredrag av olika föredragshållare? vad finns det för grejer?
Fredrik-H
citat:Fredrik Hagblom som tilldelades årets Guldabborre.
Oj, det var inte illa. Man tackar så mycket. Väldigt synd att man inte var där i egen hög person när man blir så hedrad.
Hank
citat:Men vad är det för grejer på stämman förutom föredrag av olika föredragshållare? vad finns det för grejer?
Som det låter, en stämma... ( + en massa öl!!)
Robin
Får säga detsamma som Deathdealer.. fiskarna lever men nätt och jämt. Blir lite första hjälpen och sätta igång ett till kar i eftermiddag. Det är skit att man måste vara i skolan när en VF Calvus är hemma och dåsar. (Blev nästan uppätten av rovtanganyikan) Den går i en burk med syresten, salt och lite lite baktopur nu. (vatten såklart)
Stefan: Blev det Socoloffi :D eller Saulosi?
Nyllet90
asså jag ska åka på stämman om nått år!:D
Joakim-Draktoft
Ja det rekomenderas starkt att du gör ett besök !!!
Bra internationella föredrag, socialt trevligt att träffa alla gamla bekanta igen, möjlighet att påverka NCS arbete via årsmötet (förutsätter NCS medlemskap) och dessutom goda förutsättningar att vinna eller handla med sig något bra hem.
Inom kort kommer en redogörelse för årets ciklidstämma att finnas tillgänglig online på
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=812.
Just nu finns det en del kort att titta på.
Micke
Några foton från den mycket trevliga helgen finns att titta på här:
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=812
mikro
Jag får hålla med om att det var väldigt trevligt och att Robin hade en väldig TUR : )
Mina P. Taeniatus Moliwe som jag vann gick från fyra till tre innan de kom hem ordentligt. Lite tråkigt men jag får hoppas att jag får ut ett par av dom.
Jonas-E
Det var riktigt trevligt, har inte haft så skoj på länge!! Blev en masssa fisk som följde med hem, dock bara en vinst (1+1 Aulonocara sanga). Att se akvarietknik var riktigt roligt, fiskarna ja köpte var i bra kondition efter resan hem till skåne.
Det blir definitivt fler stämmor för mig!!
Ola-Svensson
Jag tackar for min disputationspresent (NCS-glas) samt forstas bokpremien. Jag var i London och kunde tyvarr inte komma.
Zaphi
Framförallt tycker jag det bästa med stämman är att man blir otroligt inspirerad och motiverad när man träffar de största inom vår hobby, det är ju inte inom alla hobbies som det finns en så bra relation mellan hobbyister, forskare och handlare.
Stämman gör också att man ju får en lite mer verklig kontakt till de medlemmar man i stort sett varje dag pratar med här, det ger otroligt mycket.
Själv kammade jag hem 5 VF Melanochromis cyaneorhabdos, Likoma (maingano). Inte illa!
Rolig förstabild där med fyra öl till Anli, en i handen och tre på bordet...
anli
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Rolig förstabild där med fyra öl till Anli, en i handen och tre på bordet...
... men jag somna ju tidigt i alla fall :).
GoSatta
Synd att jag inte han få upp mina bilder, men jag har en på Robin med en 10 - 15 öl på bordet ;)
Micke
citat:Ursprungligen skickat av GoSatta
Synd att jag inte han få upp mina bilder, men jag har en på Robin med en 10 - 15 öl på bordet ;)
Jag har några bra bilder på Robin också, men dom sparar jag till Ciklidbladet...;)
Jonas-E
Nästa år får inte Rohbin köpa lotter i fisklotteriet, vinst på fem lotter av tio, vilken röta han hade. Men jag fick ju tillbaka alla pengar jag spenderat på lotter när jag fick mina aulonocaror så jag kan ju inte klaga.......men nästa år ska jag vinna lite mer än jag gjorde i år, det var pinsamt dålig utdelning för mig på alla andra lotterier förutom fisk-lotteriet.
mattis1
Var bara med under lördagen, men det var trevlig och intressant.
Fick med mig en pilnäbb hem också...
Dock ett Tips till Göteborg:
1,5 h per föredrag är i längsta laget - även då föredraget är väl så intressant (men här berodde det kanske på sittplatserna...)