Jens-Netteberg
Har nu avnjutit mina två första CB. Eftersom jag precis blivit medlem så var det två nummer på en gång.
Mitt första intryck av tidningen var att det var en bra tidning med mycket kunskap bakom.
Stort tack till alla som ligger bakom allt jobb med "blaskan".
Jag har bara en viktig fråga:
"NÄR FÅR JAG NÄSTA NUMMER !?!?!?!?" ;)
Johan
om man ställer en omvänd fråga ( omvänd o omvänd men men..) Vilka artiklar skulle ni önska, vad är det som skulle locka mest. kanske kan få fram önskningar o så sitter nån tjomme på just fakta el nån bra histora om just detta. så önska på nu :)
Jonas-E
Tack för ett bra ciklidblad denna gång, dock har man tack vare calle fått stämpeln Malawinörd nu.....jaja, det stämmer väl en aning men jag har fler Tanganyikor än han har, Moahahahaaaaa
Johan Lindgren, som svar på din fråga;
Lite mer artiklar om sandlevande Malawiciklider, något dokumenterat bygg-projekt (typ, "hur jag byggde mitt überstora akvarium"), art-inriktade artiklar och så vidare.
jarinen
Jag skulle gärna läsa om den coolaste CA cikliden nämligen Herichtys pearsei. Det ser ju inte helt omöjligt ut heller har jag sett här på forumet, den finns hos en eller ett par och det händer saker i deras kar ;), hoppas vi får läsa om det i Ciklidbladet framöver!
Senaste numret var kanon! intressant läsning om ciklidstämman, man blir inspirerad att besöka det nån gång. Alexanders discusartikel var ochså trevlig läsning.
Mvh Jari
Johan
ja, alexanders är både bra o rolig, tycker mig se lite av den "norrländska" hurmorn som han har även i hans artikel.
tropfrog
Menar du inte den norrländska "humorn" ?:)
Jag gillade att ni släppt in annmari i ciklidbladet, jag läser gärna mer av henne. Men då lite mer utförligt ;)
MVH
Magnus
Micke
Du kan ju läsa dessa så länge:
http://www.ciklid.se/ciklidbladet_forfattare.asp?TEXT='Ann%2DMari+Lahti'
Sen väntar jag med spänning på dina artiklar Magnus, gärna om ditt VA projekt och växter för ciklidakvariet ;).
Robin
Jag längtar till nästa ciklidstämma...
Tony
Du får allt bjuda med den där Andersson till nästa stämma Robin ;)
imported_na20
HejTropfrog!
Tack för det ordet det värmde,ha det så bra.Mvh Ann-Mari
Alexander-Ylipaa
He é för grannt med norrlänsk humor ;)
Väldigt bra nummer, som alltid.
Gillade Cutekid´s artikel, nu vet jag vart jag ska gå och handla i sommar när man är i köpenhamn :)
Cutekid
Tack!
anli
Men de verkar ju inte ha någon kul fisk där för oss som gillar grovsingar ju.... eller hade dom det Cutekid?
Trodde det var mest Afrikaner.
Jonas-E
Jadå, det är mest afrikaner men även en hel del discus, dock har jag aldrig sett nåra centralare. Dock en och annan superfet Rovmalawi har passerat genom butiken, senast var någon form av buccachromis som vart riktigt cool. Det är kanske något som intresserar? De ex de har/hade var runt 20cm tror jag, väldigt vacker hanne och honorna var silvriga med ett svart streck som gick på diagonalen över kroppen. Tuffa men liite för dyra för min ekonomi.
Johan
om det är denna
http://www.israquarium.co.il/FishPhoto/Buccochromis%20lepturus.jpg
så var den rätt grym, samma huvudform som vuxen livingstonni hade som jag hade en gång.
Morellen
Inte nog med att ciklidbladet mitt i flytten kom till fel adress - när jag var i lägenheten och skulle hämta saker hittade jag den undaslängd i en pappershög och sambon HADE INTE TAGIT MED DEN TILL MIG när han hämtade ett lass grejor! Vete sjutton om han skall få flytta med till nästa ställe efter en sån fadäs... Fast han får sona det genom att bära mina akvarier i alla trappor *s* (och gärna köpa ett extra nu när det blir mer plats)...
Trevligt nummer och jag gillade verkligen omslagsbilden! När ciklidstämman skall till Göteborg nästa år får man försöka hänga på inser jag.
Robin
citat:Ursprungligen skickat av Tony
Du får allt bjuda med den där Andersson till nästa stämma Robin ;)
Mm.. det får nog bli så, nu vet jag ju hur atmosfären är.. kanske blir ännu blötare nästa stämma. :D
Då ska jag även ha med mig en egen kamera och fota alla som fotade mig förra gången..
Föresten, Hank, hur blev dina kort? Kan vara kul o se.
Alexander-Ylipaa
citat:Ursprungligen skickat av anli
Men de verkar ju inte ha någon kul fisk där för oss som gillar grovsingar ju.... eller hade dom det Cutekid?
Trodde det var mest Afrikaner.
det har dom säkert, bara det att afrikanördarna hänger bara på nedervåningen bland deras favoriter.
AndreasW
Tänkte bara tacka alla inblandade för en mycket trevlig tidning, fick en nystart i mitt akvarieintresse som tyvärr gått på sparlåga sista tiden.
Keep up the good work.. :)
Gabbi
Tropfrog skrev:"Menar du inte den norrländska "humorn" ?:)
Jag gillade att ni släppt in annmari i ciklidbladet, jag läser gärna mer av henne. Men då lite mer utförligt ;)"
Jag förstod tyvärr inte AnnMaries artikel. Vem är det som bara bryr sig om teknik, och personen som omnämns i artikeln, odlar han fisk helt teknikfritt? Beskriv gärna metoden, det låter intressant.