citat:Ursprungligen skickat av tropfrog
Min personliga åsikt: Varje gång du klagar i en dagbokstråd så hoppar den upp först bland aktiva trådar och ökar risken för att de andra trådarna försvinner. Om ingen svarar på dem så kansker det inte blir något problem.
Jag har tagit upp detta med att folks attityder och normerna i forumet inte stödjs av reglerna innan. Det är alltid samma problem när regler inte stödjer normer. Du får helt enkelt ta reda på vad som krävs för att få till ändringar i reglerna, det är dem vi lyder under och inte dina personliga åsikter, som tur är:D
MVH
Magnus
Hej.
Jag skrev i denna tråd för att jag sökte svar på de frågor som jag ställde ovan. Hade jag bara sagt "Ge er nu, jag vill inte läsa detta! Sluta med detta" så hade jag ju inte tillfört debatten något annat än min åsikt att jag inte vill läsa detta.
Nu skulle jag aldrig sitta och svara på alla dagbokstrådar och säga att jag inte vill den ska finnas där. Det inlägg jag gjorde var som sagt för att få svar på mina frågor och lägga min åsikt till den debatt som råder.
Har aldrig personligen klagat på en specifik tråd (som denna), utan detta gällde alltså "fenomenet" i sig. Och det var även här som den debatten föddes (enligt de trådar jag läst hittills) och då ansåg jag det lämpligt att skriva här.
Självklart så är det så att svarar ingen på de dagbokstrådar som skapas så kommer de automatiskt att åka nedåt i listan, tills personen uppdaterar sin dagbok och den kommer överst igen. Låt säga 20 personer har 20 trådar och dessa uppdateras varannan dag. Då blir det rätt så fort att trådarna "bumpas" och hamnar på framsidan och trycker bort andra trådar, som kanske är mer intressanta för den större mängden personer som vistas här.
Nu har jag aldrig heller sagt att det är min åsikt som någon/några ska lyda efter, utan jag försökte komma med vettiga frågor kring ämnet och ge min åsikt till det. Punkt.
Till bilbo:
Ciklid.se är inget som jag vill stänga av. Problemet är att om t.ex nyheterna beblandas med reklam och helt plötsligt börjar visa tecknad film så blir det svårt att informera sig om det man ska göra. Inte så lätt stänga av tvn då och slå på den då nyheterna kommer tillbaka igen.
Kan säga att det inte fungerar på samma sätt helt enkelt.
....
Så vitt som jag har förstått det hela så är ett forum och en dagbok helt skilda funktioner och skall på så vis då också vara två olika funktioner.
Jag har inget emot trådar där personer berättar om sina erfarenheter kring t.ex uppfödningen av malawifiskar. Börjar det däremot bli som så att den personen uppdaterar den tråden med inlägg som "Nu matade jag mina fiskar igen" och nästa timme skriva "nu har jag gett dem räkmix också"... för att sedan posta ett inlägg i tråden som "de tyckte att det var gott".. så vill jag hellre att det placeras där man inte får det "i ansiktet" var och varannan minut.
Posta då hellre ett inlägg i ett forum och hänvisa till dagboken då det finns något att skapa debatt om.
På zoopet.com har jag för mig de hade/har en funktion separat för dagböcker. Låt det vara så.
Mvh Fredrik