imported_na20
Hej!
Fick en liten ide,tänk om NCS skulle låta tillverka t-skirt med ciklidmotiv på.då gör vi ju reklam för hobbyn,var och en med sin favoritciklid på.Jag vet att det kostar och ta fram dom,men det skulle vara rolig och gå med en stor diskus både fram och bak på tröjan,samt NCSs emblem på.Mvh Ann-Mari
Daniel-Odell
va e en t-skirt, e de en kjol för transor?
imported_na20
Hej!
Daniel,vet du inte vad enT-skitr är,en i princip en tröja utan ärmar,fick herrn svar nog????!!!!Mvh Ann-Mari
Alexander-Ylipaa
Lite skillnad på t-shirt och skirt....!;)
Midas_Tom
men kan inte transor ha en vanlig kjol då? vad jag vet så heter det inte t-skirt bara för att en transa har en kjol??
//tom
Orppo
jag vill ha en t-shirt med kool and the gang,på.
och i underkant en bastrumma med texten:"dont drink the water,fish fuck in it"
Daniel-Odell
Jo de kan de säkert. Men transor kallas även "T-girls" (inom transporren), detta om de inte genomgått könsbyte ännu. Därav min fråga om en T-Skirt var en kjol för transor. T = transa, Skirt = kjol.
Annmari: T-shirt = tröjja utan armar. Skirt = kjol. Nu förstog ja ju såklart va du menade redan innan din felaktiga "förklaring", det var menat som ett skämt, humor, ordlek.
Midas_Tom
tycker själv att det vore rätt kul så som anmari säger.. men ett himla jobb och det lär ju kosta lite!!
//tom
Ralph
Nyllet90
Daniel! det va bäst i år! Annmari blev bara liite ägd!:D
imported_na20
Hej!
Jag menade förstås shirt och inte skirt.Blev lite fel på det engelska uttalet.Mvh Ann-Mari
imported_na20
Hej!
Kan vi nu fortsätta diskussionen nu när det engelska uttalet blev utredd.Det vore väl snyggt,NCS medlemmar på gatorna som gör reklam för NCS.Jag skulle vara glad och fågöra reklam för den intelligentaste ciklid som finns nämligen diskusfisken.Mvh Ann-mari
Nyllet90
Då skulle jag vilja ha en bild på en Cyrtocara moorii!:D
Zaphi
Det är la inget snyggt med stora blaffiga fiskar på, men en med diskret logo hade jag kunnat tänka mig! Det jag har föreslått sen en tid tillbaka är muggar. Visst är glas bra, men en mugg hade jag kunnat tänka mig! Med logo alltså, inga fiskar i färg.
Nyllet90
Ja, en NCS tröja är inget jag skulle ha på stan direkt. Men jag skulle vilja ha en!
imported_na20
Hej!
Nyllet,det är väl inget fel att ha en NCStröja på sig på stan,det är ju snyggt.Mvh Ann-Mari
cfakvarielagret
Vi har haft T-shirt förut det var ingen hit den gången
och mycket jobb med storlekar och en jävla massa som låg på mitt lager i sisådär tio år, men äntligen är dom slut.
Vänligen
Christer
jullen
Låter som en ganska bra ide...Men det kan ju bli lite problem medstorlekar osv.
GoSatta
som christer säger har det försökts förut och intresset var tyvärr inte direkt stort. Vad man skulle kunna göra är att ta fram en logga / bild som alla kan ladda ner och göra egna t-shirts. Vi pratar om det i styrelsen så vi får se vad som kommer fram.
Ola-Svensson
Man kanske skulle kunna köra någon form av förbeställning. T ex skulle säkerligen Ciklidbladet ta in ett upprop där man går ihop. Blir lite dyrare, men NCS behöver inte lägga ut ett öre eller ligga på lager.
Ett annat förslag är att NCS tar fram ett antal standardmodeller som man själv kan gå till ett röjtryckeri med. Igen dyrare, och igen, NCS behöver varken ligga ute med pengar eller sitta på lager.
Problemet jag ser är att smaken är så olika. Vi försökte ta fram tröjor i SCK vilket visade sig vara hopplöst eftersom att vi inte kunde komma överens (lösningen blev att Daniel fick bestämma och att alla fick hosta upp pengar oavsett resultat).