StefanL
Jag tror att det vore rätt trevligt med en T-shirt som har NCS logga. Det jag helst ser då är att man gör loggan liten och diskret med en tröjfärg/design som är "inne". Svart fungerar ju oftast och vit...
Förbeställning var inte heller dum idé då det besparar lageryta för c.f akvarielagret...;)
Nyllet90
Förbeställning är en riktigt bra idé. Men att följa SCKs sätt och tvinga medlemmarn att köpa tröjor är nog inte en bra idé.
Ola-Svensson
Vi skulle se likadana ut som funktionärer på Ciklidstämman som vi arragerade i Stockholm så det var ett specialfall, inget förslag.
mikro
Vi har börjat prata om det lite i styrelsen som Mats sa och ska undersöka hur vi skulle kunna göra. Det finns företag som erbjuder möjligheten att trycka upp saker direkt till den enskilda kunden i så många exemplar som denna önskar. Denna lösning innebär att föreningen inte ligger ute med pengar utan bara får fixa design och bestämma vilka typer av plagg/saker som ska finnas till salu.
Så ... vad är ni intresserade av förrutom T-shirt? Kaffekoppar, kepsar, underkläder ...?
wofflan
Mugg hade varit bra, eller varför inte tajta tangabadbyxor med loggan fram?
Centurion
Det finns ju möjligheten att använda sig av samma system som denna sida använder (som mikro nog antydde ovan):
http://www.alltomkebab.se/shop.asp
Jonas-E
Kaffemugg är jag mycket intresserad av. Jag har ju fortfarande kvar min malawimugg från tropical men en Ncs-mugg hade inte suttit helt fel.
Bering
Jag skulle oxo vilja ha en mugg, gärna med en trevlig fisk, loggan eller båda tre på.
Nyllet90
En kaffe mugg skulle inte sitta fel.
johanssonsan
Tag kontakt med Orvar hos
www.qpix.se så ordnar han både tröjor och muggar med din favoritfisk/annat motiv. Ingen mening att producera för lager. Allt görs styckevis på beställning.
Bering
Ja, visst är det möjligt att gå till väga på det viset och skapa sig sin egen mugg.
För min del är det att få "official merchandise" som är det roliga och pricken över i'et, samt ytterligare ett sätt att stödja klubben.
Jag håller med om att lager är ute.
En gemensam inhandling via klubben vore det bästa tycker jag.
imported_na20
Hej!
Jag tycker inte att iden är helt ogenomförbar.Mvh Ann-Mari
Micke-Lovberg
Bakrutedekal till bilen!?
Micke
I sammanhanget får jag passa på att göra reklam för för de mycket snygga ölglasen med NCS logga ingraverad.
http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=807
Nyllet90
Ja, de där öl glasen ska jag nog ta o köpa! De är väldigt coola. Men enligt erbjudandet så kmmer glasen bara finnas tills i december. Stämmer det? eller kommer de tillbaka senare?
Joakim-Draktoft
Alla medlemmserbjudanden är tidsbegränsade med ca. 6-12 månader. Skulle det visa sig att ett erbjudande är väldigt gångbart så är det inte omöjligt att det förlängs eller återkommer.
Tanken med bonuserbjudanden är att kunna få fram erbjudande från olika leverantörer inom olika områden.
I nästa nummer av CB kommer det att dyka upp nya erbjudanden, så håll utkik.
Nyllet90
okej. Soft. Men hur raggar ni upp erbjudanden som glasen tillexempel?
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90
okej. Soft. Men hur raggar ni upp erbjudanden som glasen tillexempel?
Det är Mikaels (annonsansvarig i styrelsen) att ragga upp två erbjudande till varje nummer av CB. Ambitionen är att det ska vara så bra variation som möjligt så att det finns något för alla.
imported_na20
Hej!
Snälllaa,jag vill ha en T-shirt.Mvh Ann-Mari
Mikael-W
Hej
Jag är mycket fäst vid mina NCS-T-shirtar med körsbärsmoorii. Som CF skriver är de nu slut i lagret så mina ex måste vara värdefulla samlardyrgripar vid det här laget.
Och eftersom styrelsen i våran ciklidförening är (har varit) lite på loja sidan har jag fixat egen T-shirt till vår tvärminneträff de senaste åren. Bara att se styrelsens miner har varit värt besväret.
Man är väl lite pryltokig. Ölglasen verkar kul/cool, måste fundera på ett set.
Det som jag vrålgärna skulle ha är en snygg slips med en ventralis Kalambo eller någon snygg troffe på. Ideer, finns det nåt företag som trycker upp slipsar på motsvarande sätt som T-skjortor?