pirran
japp dom jag lämnade var ca 20 cm! dom på zoomässan kanske är 6-10 cm om du har tur, de kan variera lite i storlek!
Laesk
Nytagen bild på karet, lite grumligt fortf.
3 trimacs 6cm
2 vf gäddciklider 11cm
1 tigertetra (ska köpa fler nästa helg)
http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/720-1.JPG
Micke-Jarhl
ser ju fin fint ut,dröjer kanske 1par veckor innan dimman släpper ,men den som väntar på något gott....
mvh MJ
anli
Kanonsnyggt... liet avis, alltid lika roligt att starta upp ett nytt fräsht kar!
Midas_Tom
skit fint giller den stora rotgrottan till höger när kommer trimacs?
//tom
Midas_Tom
stryk det där jag skrev med när kommer trimacs i! läste inte riktigt att du hade skrivit var så nyfiken på bilden och såg de heller ej..:)
//tom
pirran
köpte du mina tigertetra i mölndal eller?
Laesk
Tackar! :) jag är helnöjd! Den stora roten till höger hitta jag i gbg hos herkules zoo. 600kr, rätt ok pris ändå!
Nej dina stora tigertetra blev det inte, utan mindre på 10cm, på zoomässan.
pirran
var på zoomässan i går och kollade allmänt, tigertetran är ju en av dom fräckaste och roligaste fiskarna man kan ha. lycka till och grattias till ett skit snyggt kar!!!!!
Midas_Tom
Hej,hej
istället för att göra en ny tråd så skriver jag här. Jag ska skaffa ett 720L akvarium så fort som möjligt som det ska vara mest CA om också kanske lite fisk från SA tex oscars kanske..
och då till frågorna: jag har 2st alternativ ett lite tuffare och ett lite lugnare..
det tuffa: trimacs niccar kanske oscars/nått annatt och lite coola malar m.m
det lite lugnare: H. pearsei, nån veija, och nån mer kanske oscars eller niccar..
eller skulle jag bara blanda allt och se hur det går..
vilket alternativ skulle ni kört eller skulle inte kört nått helt annat?
säg vad ni skulle haft i karet.. trimacs är nog säkert.
Midas_Tom
glömde skriva att jag är sugen på H. carpintis också ;)
anli
Ett "tufft" ciklid-par (typ trimac - citrinellum) och ett par mindre/olikformade ciklider (gärna kvicka) föreslår jag för 2 m. Fyll ut med icke-ciklider om det känns tomt.
Om det i slutändan blir en fungerande mix vet man ju inte, men det är ju fritt fram att experimentera (men med måtta :D)
Midas_Tom
okej! trimac blir det.. får se vad det blir mer hur ofta ska man mata med levande foder?
anli
Behövs inte alls matas med levande foder... nån gång på skoj skadar ju inte :)