citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft
citat:
Ok, ett band på 80 talet hette " Simple Minds" , och de anses viktiga av oss insnöade, ett coolt band till skilnad fra exempelvis "Depeche mode".
Detta inlägg måste jag verkligen bemöta.
Hur kan Simple Minds anses vara mer viktiga och coolare än Depeche Mode :D. DM var ju stilbildande i sin stilart och hör man efter med dagens band så har man nog lånat mer influenser från DM än SM.
Med detta vil jag inte på något sätt nedvärdera SM, som faktiskt var stora för sin tid, men som jag tycker ebbade ut under 90-talet (de släpte ju egentligen bara Glittering Prize, samlingsplatta, som var värt namnet. Kan dock meddela at ny platta är på gång 12 september i år för de insatta.
Ja du det var en redig floskel eller vad man ska kalla det jag fick till där :).
Jag är ganska dålig på Depeche men de har helt klart gjort riktigt bra material kanske snarare på senare än under begynnelsen.
Simple minds "Sons and fascination" och "New gold dream" är nog 2 av de skivor som gick väldigt varma på 80 talet. Mycket riktigt så blev bandet mindre bra när de började med den pompösa arenamusik som inte känns sådär vidare, även därifrån finns en del guldkorn dock.