Pikkenix
kontaktsida fixad nu också. ALla mail som skickas till info-mailen kommer till mig.
Pikkenix
Ok, fixar in det med desamma Leopoldi!
Pikkenix
Senaste inloggning finns nu under Övrigt för varje odlare. Tills de loggat in nästa gång syns inget.
jimel
kanske skulle kunna ta det här med senaste inloggning ett steg längre, när jag va inne å kikade på sidan häromdagen så viste jag inte att den va så ny så direkt när jag såg något till salu så blev jag skeptisk till att det var färsk information, har väl blivit skadad av andra dåligt uppdaterade sidor :) men skulle man inte kunna ha ett datum på när personen la in att det fanns yngel till salu??
Skulle va kanon för en sån som jag :)
shcolsson
Bra jobbat Daniel, nu har jag fått upp min första bild.
Nu återstår bara för mig att ta bilder med kvalité! Det lär bli en svårare puck....
Leopoldi
Håller med Jimel....
Pikkenix
jimel: finns redan planer på att fixa den funktionen så den kommer.
Tony
En funktion för att svara på direktmeddelanden utan att behöva köra genom standard mailklient vore kanske en idé?
Även "auto login" vore trevligt.
bmwpower
En fråga när man få mail genom fiskförmedlingen varför kan man inte se vad avsändaren har för mail.
jimel
citat:Ursprungligen skickat av Pikkenix
jimel: finns redan planer på att fixa den funktionen så den kommer.
Kanon!
Pikkenix
Det syns efter namnet (avsändare) står det inget där så har perosnen inte angett någon e-mailadress. Borde nog lägga en spärr för det, att man måste ange e-mail.
Även funktion för att kunna skicka svar direkt från sidan finns planerad, har inte hunnit med den då det är en lite större funktion. Men det kommer hoppas det ska fungera bra så länge med att maila "manuellt".
Lägger till "auto-login" till att-göra-listan
bmwpower
Låter bra så man kan se vem avsändaren.
Mitt samtal till dig pikkenix får vänta tills imorgon du vet om vad
Pikkenix
Uppdaterat ikväll/natt:
-Datum för när man senast kompleterade med information om yngel och avelsdjur till salu.
-Det krävs nu att man anger en e-mailadress för att kunna skicka meddelande till en odlare.
-Externa länkar till tex. zoopet kan läggas till för fisken.
-Ändra lite på utseendet på förstsidan så att man snabbt kan få en överblick på vad som är nytt i registret. Dock visas endast senaste 5 nya fiskarna till salu i yngel respektive avelsdjurskategorin vilket gör att man trots det lätt kan missa vad som är nytt. Listorna känns långa och knöliga om jag listar fler tycker jag.
maddog
Mycket beröm, jättebra sida:o) :o)
Bright_Blue
Tråkigt bara att vissa regioner som tex Göteborg,Kalmar och Kronoberg har så få odlare registrerade. Än så länge har ingen hört av sig men det är väl direkt ingen stor efterfrågan i Kalmar efter malawi men det kanske vänder i höst.
Alexander-Ylipaa
citat:Ursprungligen skickat av Bright_Blue
Tråkigt bara att vissa regioner som tex Göteborg,Kalmar och Kronoberg har så få odlare registrerade. Än så länge har ingen hört av sig men det är väl direkt ingen stor efterfrågan i Kalmar efter malawi men det kanske vänder i höst.
Samma gäller norrbotten eller hela norrland överhuvudaget
StefanL
Det har nog inte nått ut till alla än, men å andra sidan tvivlar jag på att de större/största odlarna kommer regga sig.
Havs
citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson
Det har nog inte nått ut till alla än, men å andra sidan tvivlar jag på att de större/största odlarna kommer regga sig.
Storodlare, finns dom i Sverige? Finns det odlare som kan leva på att odla akvariefisk?
StefanL
Nej det vet jag inget om, men jag vet att det finns några som låter sin hobby betala sig själv så att säga. Nya akvarier/nya fiskar köps in av pengar som tas från försäljning av yngel osv...
Jag är väl på den nivån att det kostar från den privata kassan (vilket inte alltid ses med glädje från min "sämre hälft":D)
Havs
Så är det nog för oss flesta...att det kostar. Min Åsa köper minst tre krukväxter, så fort jag handlar fiskar eller akvarium. Vi slipper bli osams, men många blommor blir det.