Bright_Blue
Jag var i Hossmoån (1 mil söder om Kalmar) igårkväll med en snubbe o fiskade vi fick 8 gäddor på 1,5h från båt. De tre största vägde 4,4 , 4,7 och 7 kg. Skapligt eller? Är det ngn här på forumet som dragit några fina fiskar i sommar?
Mvh/ BB
inko
abbore vättern 1,7kg
Mcoist
Tyvärr inte blivit några stora fiskar i år för min del
ja det roligaste är väll sutare på 2kg.
jullen
Några makrillar och 2 abborrar.
MrFish
Var i fjällen o fiskade för nån månad sedan "High-score" Största öringen vägde 1,2Kg !!
Kalle-Maja
Lite tunt i sommar men vann i alla fall äntligen gäddfisketävlingen i våras. Fisken var inte stor, men störst. I oktober bär det av till Åland med grabbarna i vanlig ordning. Kolla här:
http://hem.bredband.net/b296464/karlbergskrokodilen/
GoSatta
själv har ja fått två mörtar två braxar och en sarv iigen mätte över 15cm men kul hade jag :)
tseppae
har inte haft tid att ta fram grejerna än men hoppas åka å kasta lite flyga i villingsberg om jag inte mind helt fel så liger det bakom karlstad kan varmt rekomendera stället för alla flygfiskare kanon natur o fisket brukar det inte vara fel på heller
Cutekid
8 hyffsade gäddor, säkert över 150 abborrar och en fin regnbåge. Kanske ska tillägga att de 150 abborrarna togs vid 2 tillfällen då vi hittade 2 kanongrund som vi kastade vid. Abborrfisket i vänern såg bra ut detta år med flera stora bumlingar.
ixxe
Bright_Blue
Kul att det gått bra, jag har fiskat bara 4 ggr i sommar. En normal sommar blir det ungefär 30 ggr.
Mvh/ BB
Lazinko
multe på nästan 3 kg.
tog många fiskepass ;)
MrFish
citat:Ursprungligen skickat av ixxe
ca 2 kilos rengbåge,
http://ixxe.vvv.tf/images/lax.jpg
Den måste ha överlevt många beten innan ...;)
ozric
Har inte fått nåt stort denna sommar men gös har vi fått gott om. Klart bästa matfisken ,tycker jag.
MrFish
Ja, ny stekt Gös är fint..(mitt person bästa är 2,7Kg)
Hälsn Mr..
ozric
gösfile i ugn med anjovis,dill och grädde :P
Bjorn
Har inte fiskat alls under sommaren (senaste gången var horngädda i våras) men imorgon bär det av till jämtland för en veckas flugfike. Så om lite mer än en vecka hoppas jag kunna skriva mer i denna tråd om hur många hundra jättestora fiskar jag fått =)
Mvh
Björn
Rickard81
En 2,5 kilo regnbåge är den största jag fått i år.
tseppae: jag fick den i villingsberg
tseppae
villingsberg är värt att åka till tänkte åka dit nästa helg så man får väll se om man får en rackare på flygan
Ralph
Har varit ovanligt tunt på fiskefronten den här sommaren. Två abborrar på 6-7 hg vardera senast (ena högg på en Rapala Super Shad), största gäddan vägde ca fem kilo. Har tappat en rejäl best, den bet av min tafs en decimeter ovanför wobblern...