Ricard-Berndtson
Det har varit lite klent med fisket i år men under v.28 obligatoriska laxfiskevecka i Orkla fick jag 2 laxar, jag har nog även fått ett 20 tal regnbågar (alla släpps tillbaka om inte är allvarligt skadade). Allt tagit på egenhändigt bundna flugor. I morgon ska jag nog åka en liten sväng till klubbsjön och se om man kan lura en båge...
blackened
Humm.... Så det finns folk som sätter tillbaks regnbåge? Slakta så många du kommer åt och dumpa dom i en buske om du inte vill äta dom säger jag... Finns ingen svensk fisk som förstör i den grad som regnbågen gör.
lisabeth
Håller med om att Villingsberg är fint fiske för flugfiskare iallfall om man bor runt Örebro där det inte finnns några strömmande vatten att till gå.Själv har det blivit en regnbåge på 1,5 kg annars mycket lite flugfiske. Men vem vet det kanske blir något mer.Om inte annat med kastspö.Har ju massa sjöar på Villingsbergs skjutfält som ingår i mitt fiskekort.
LISA
roni
JAg har lyckats dra upp 80-100 gäddor i sommar den största på 5.5 kg. Men det är tyvär många större som lyckats komma undan.
Bright_Blue
Idag var jag ute 1 1/2h och fiskade på Stensö söder om Kalmar, fick två gäddor sen tappade jag fyra och två gäddor bommade draget. Har ni fiskat ngt på sistonde?
Mvh/ BB
MickeA
Jag är nästan benägen att hålla med blackened att regnbågenb är en dj**la skräpfisk. Men den funkar bra till put and take, dock sker det i regel oftast i rotenonbehandlade vatten. Nä, fram för ett mera ekologiskt sportfiske och en trevligare fiskevårdspolitik.
drd
Blev en sensommargädda för ett par veckor sedan i lödde å
på 9 kilo !!:D
Efter vägning så åkte krokodilen tillbaka igen.
// Matte
Bright_Blue
Något fiske på sista tid? För min del har det varit dåligt, fick en gädda på 3kg igår.
Mvh/ BB
Alexander-Ylipaa
Jodå, har blivit några gäddor redan, den största på 5-6 kg.
Banderad
Joel, fiskade du mot sundet eller Västra sjön?
/Jocke
Bright_Blue
I Hossmoån. Vi var där idag igen och min polare drog en gädda på 13 kg och 120cm. Först trodde jag att det var en liten men det var en riktig gris. Den högg ca 3 m från båten när vi skulle ta upp woblerna. Vid landningen så tog jag tag i gäddan och gissa om jag skar upp tummen, så vi var tvungna o åka hem men polarn var hyffsat nöjd. Ska fixa lite bilder på den.
Hans största gädda var 6 kg så han mer än dubblade sitt pb nu.
Mvh/ BB
Banderad
Du skrev om Stensö innan? Vilken sida?
/Jocke
Bilbo
Har hitills inte varit ute så mycket, ca 10 gösar, ca 5 gäddor och lite abborre (den största på 0,875 kg (personbästa))
Har planerat att passera drömgränsen på 1 kg för abborren i år. Har tidigare fått gös på 6,4 så det blir nog svårslaget utan att åka till kusten.
Angående att regnbågen förstör kan jag säga att Gösen också är en bov i dramat att förstöra fisket i vissa sjöar. I den sjö jag fiskar för det mesta finns det i stort sett bara gös kvar, för 10 år sedan var abborrfisket fantastiskt och på höstarna kunde nätfiskarna få mer siklöja än de kunde bära hem. Nu finns det som sagt bara gös kvar, till och med gäddan börjar ta slut, och i och med att de är så många så är de inte särskilt stora heller. Trist :(
När skall människan lära sig att inte plantera in fisk som inte hör hemma i sjöarna, men "money talks" och fiskevårdsföreningarna (ironiskt namn;)) ser bara alla dagsfiskekort de kan sälja, vi som fiskar på årskort får de inte in så mycket pengar på.
Bright_Blue
Tjena, det är östra sidan mot öland i viken vid gustav vasa-stenen tyvärr har jag ej haft ork att fiska där i vår.
Mvh/ BB
salar
Sommarfisket kommer igång sent för mig. Laxfiske till midsommar. Fiskar nästan bara i fjällen nuförtiden.
Gäddan är en bonus eller ogräsfisk om man så vill, jag äter den helst inte. Men en rolig sportfisk är det i grövre kaliber. Kaitumälv och rostuområdet (G.Westrins sandåsland) blir målen i sommar åter igen med hopp om 2kilos harr kanske denna gång.
Inte så viktigt med vikten egentligen, bara skönt att andas ren luft, fotografera och njuta av tillvaron i en vacker och ännu så länge ganska orörd mark.