Joakim-Draktoft
På nedanstående länkar ser du vilka paket och priser som varit aktuella vid de senaste två Ciklidstämmorna.
2004 - Stockholm
http://www.ciklidbladet.se/pdf/ciklidstamma2004.pdf
2005 - Filipstad
http://www.ciklidbladet.se/pdf/ciklidstamma2005.pdf
Hur detta kommer att se ut för Göteborg återstår att se, men man kan väl se dessa som en indikation av kostnad och sedan addera ett antal % i utökade kostnader tack vara inflation och att arrangemanget hålls i storstad, så bör man väl komma närmare sanningen.
Inom sinom tid släpps ju denna info publikt och då får vi alla klarhet.
Cutekid
se nu till att få dit ngn som kan föreläsa om den riktiga sjön :)
mvh
Hank
Cutekidse nu till att få dit ngn som kan föreläsa om den riktiga sjön :)
mvh
Öhh, redan fixat ju! Andreas Spreinat :D
Zaphi
Det kommer tillkomma en föredragshållare om Tanganyikapölen. Det är vi 99% säkra på...
Räkna med att priserna blir något högre än vanligt, inte bara för att det hålls i en storstad, utan för att det hålls på Universeum, som ju är den fetaste anläggningen stämman någonsin hållts på.
Danne_mull
Zaphi
Räkna med att priserna blir något högre än vanligt, inte bara för att det hålls i en storstad, utan för att det hålls på Universeum, som ju är den fetaste anläggningen stämman någonsin hållts på.
När blir priserna officiella??
drd
Alexander YlipääFågelsång i mina öron!
Tjolahopp tjolahopp! :D
Kan du holländska då Alex ?
hehe
Jonas-E
Cutekid: Vombsjön?
Vi har ju redan för Malwi, men Vombsjön har de banne mig aldrig snackats om på ciklidstämman. Är ju bl.a det ställe där Lund får en del av sitt dricksvatten ifrån. Skönt ställe att bada i också. Jag kan släppa ut en överbliven Tropheops chilumba-hanne så vet vi att det finns ciklider i sjön.
Micke
Den föredragshållaren om Tanganyikasjön som Viktor nämner ovan är också klar så det bör finnas något som passar alla på årets stämma. Fullständigt program till Ciklidstämman kommer inom kort.
jinnarparen
Kjell FohrmanHolländaren Willem Heijns är nu klar som föredragshållare på Ciklidstämman. Willem anses vara världens främste expert på centralamerikanska ciklider
Nu är det avgjort, här skall köras till ciklidstämma i April!!
Micke
Ja man missar väl inte en Ciklidstämma!
Kalle-Maja
Nu har jag bokat tågbiljett, 534 kr t&r Stockholm med X2000 tycker jag var överkomligt. Ankommer fredag 17.30 och avgår söndag 16.42. Det var ju tidsmässigt en liten chansning då programmet inte är offentligt ännu. Men för att få billiga biljetter måste man ju vara ute i god tid så jag fick anta att det är nån slags gettogether på fredag kväll och att programmet avslutas vid lunch på söndag. Eller?
Micke
Du lär få leva i ovisshet ett tag till eftersom programmet inte är spikat än :)
newborn
Får se om man kan få någon utav Gävle akvaristerna att sjussa då :P, Har ju precis startats en fika/akvarieförening i Gävle så nån kanske skulle vara intresserad :), Eller va faen annars nalkas det ju moppe tider nu ju :P
Kjell-Fohrman
Program till Ciklidstämman
Nu är programmet till ciklidstämman klart
Lördagen den 1/4
11.30 Registrering
12.00 Willem Heijns: Nicaragua, cichlids wild in the crater and at home in the aquarium.
14.00 Andreas Spreinat: Videoföredrag - Diving in Lake Malawi and Lake Masoko
15.15 Anton Lamboj: A review about cichlids from Western Africa.
18.30 Middag bland hajarna samt guidning på Universeum (även bakom kulisserna).
Söndagen den 2/4
08.30 NCS årsmöte
10.00 Thomas Weidner: Some well known and some interesting novelties about South American Cichlids.
11.30 Åke Kjellander: "En resa till Zambia, Tanganyikasjöns södra del
12.45 Andreas Spreinat. Malawicichlids: Behaviour in the lake and in the aquarium.
14.00 Avslutning
Med reservation för förändringar
Robin
Mycket att se fram emot!
cfakvarielagret
Jaha det officiella språket lär väl bli Engelska
förstår jag inget så får man väl mata Hajarna och prata med en gammal president Lasse Fosrberg
skämt o sido verkar vara en höjdare
(finns simfågeln kvar)
när kan man betala kalaset man vill ju vara säker
vänligen
Christer
Jonas-E
skönt med spikat program.
Christer: Simfågeln var där i somras när jag var på universeum, antar att den inte rymt eller nå't för vad jag kommer ihåg så kunde den inte flyga =)
Zaphi
Datum för första anmälning kommer komma upp här på forumet inom kort, så håll koll på forumet...
Johan
im f***ing going , thats all ther`s to it :)
Cutekid
Fint program där .. boka in mig då :)