Pejan
Någon som har ett tips i frågan om att skaffa större/fler akvarium?
I dagsläget har vi ett akvarium på 375 l och ett på 54 l. Antagligen överflödig information på detta forum, men jag vill ha fler/mer. Två alternativ finnes, byta 375 mot ett större, eller fixa ett till. Vi har ju faktiskt två till akvarium till i förrådet, men det är där det.... Fick tjata och kompromissa innan jag fick mitt andra, men nu verkar det kört. Känner dock att det ej är något egetintresse med fler akvarium, utan vill att alla fiskar ska ha bästa möjliga miljö. Vad göra?
medion
Är det jag som inte förstår eller motsäger du dig själv?
"men jag vill ha fler/mer"
"Känner dock att det ej är något egetintresse med fler akvarium"
Pejan
Ja, det är nog så att du inte förstår;) just det med att ej se något egetintresse i fler akvarium hänger ju faktiskt ej ihop med strävan att skapa en så bra miljö man kan för de fiskar man har.
medion
ja men då har du ju inga "problem" eller? ;)
Pejan
Det är ju just det jag har. Kanske skulle varit mer konkret i formuleringen, det blir på något sätt lätt att anta att alla sitter inne med samma info som en själv. I 375 har vi nu prinsessor och multisar, i 54 ocellatus. Tycker ej att de har det utrymmet de behöver. mycket revirstrider och då framförallt bland ocellatusarna. Jag skulle ju vilja ha ett till akvarium för att kunna placera fiskarna bättre, men sambon blockerar ju detta. Senaste inlägget var nog i stil med "Aldrig i livet"
Hälsar Peter
medion
Hade själv en sambo som var totalt anti fler akvarier. Men henne har jag inte kvar idag...fast då har jag ju fler akvarier ;)
Min nya sambo har tom tjatat till sig diskus..
Prayerman
Se till att uppgradera karen du har! Föreslå att ni köper en ny soffa/bokylla eller något sådant, det nappar hon nog på! Sen gör du det tydligt att i det nya snyggare rummet passar inte det gamla karet. Dessutom ser det för litet ut på den där väggen, det ser bättre ut med ett större...osv.
Det gäller att hitta andra argument än att du bara vill ha ett större kar, eller att det är för fiskarnas skull. Hon tycker nog att de har det bra nog som det är. ;)
Kalle-El
Annars kan du ju alltid vägra ha sex tills du får som du vill! :)
Prayerman
citat:Ursprungligen skickat av Kalle-El
Annars kan du ju alltid vägra ha sex tills du får som du vill! :)
Haha, undra just vem som skulle vinna en sådan fight!:D
Daniel-Odell
mannen såklart, kvinnor e fan bra mycket k****e än män.
deelay
Bli inte förvånad om det blir ett himla spring hos grannen =)
Torsten
Håller med Daniel...
Kalle-El
Ett litet högre spel är ju annars att köra ren utpressning i stil med älskar du mig så älskar du mina akvarium.
Jag körde detta fast byt ut akvarium med fotboll och ja slutresultatet var väl inte direkt lyckat om man säger så. Vissa damer förstår helt enkelt inte hur viktigt det kan vara att resa 50 mil bara för att se på en match. Precis på samma sätt som en del damer inte förstår tjusning med att stapla akvarium i hela huset! :)
För att citera Magnus Uggla kanske det är läge att "rulla bort och skaffa ny" :)
Helenai
Om jag vore partner med någon som hade ett riktigt stort intresse, så skulle min tolerans öka om jag och partnern båda fick tillgång till lika stora resurser (tid såväl som ekonomi) att förverkliga saker med. Så strategin med ny soffa eller möjlighet till någon hobby skulle klart förbättra läget... :D
Jag menar om den ena köper ett akvarium med tillbehör plus exklusiva fiskar, så kan den andra köpa en egen ugn och drejskiva till keramiken, privat gym i källaren (alternativt personlig tränare) eller två veckor på Seyschellerna/Maldiverna med betalt dykarcertifikat.
Eller? :)
PatrikMalmo
Med mitt ex lyckades jag med en liten fint - det var ok med en viss plats för karen. Ok att stapla många ovanpå? Ja. Sen gjorde det inte heller något att två av karen var avdelade inuti, så i stället för två 200-liters så var det två 100-liters och tre 65-liters... :)
Dessutom skaffade hon sköldpadda i ren svartsjuka (fast hon erkänner det fortfarande inte...) och så fick det bli lite annat som hon verkligen gillade. Att dela på resurserna är rätt slugt, tror jag - lägger du x antal kronor på karen så får hon lägga x antal kronor på något annat.
Hilsen,
P
NY
Skaffa ny kvinna!
Jag rekomenderar Kvinna 2.0, vilken är en uppgradering från den version du verkar ha d v s Kvinna 1.9.
2.0 har lägre driftskostnader och klarar av fler arbetsuppgifter t ex har sugförmågan förbättrats avsevärt!
Prayerman
Helt rätt Helenai och Patrik! Jag talar av erfarenhet i precis detta ämne! :D
Om jag hota med ingen sex så skulle hon bara skratta! Ny kvinna är inte ett bra förslag för någon. Jag får nog säga att en god och kärleksfull relations med den man älskar får prioriteras högst och kommer ge mer glädje än ett nytt kar, men man kan få båda med lite list! ;)
Se till att hon vet att du älskar henne mer än karen och lägg upp en fin strategi där det ingår att hon får ut något av lösningen, som Helenai säger!
Pejan
Tack för lite god underhållning så här på lördagsmorrgonen. Imponerande massa förslag, många med glimten i ögat. För min egen del (och sambons, som jag gärna behåller;) tror jag att detta med exempelvis en ny soffa kunde fungera. Får tänka ut en listig plan och kanske det fungerar...
Hälsar Peter
tseppae
jag tror någ att alla akvarister med sambo/fru har sama problem, oftas här hemma så handlar det om pengar AKVARIUM= kostar pengar. jag har prata här hemma att beställa ett nyt kar det vart tvärt nej men sen visade jag denna tråd för henne, å sen sa hon att om vi åker utomlands så får jag beställa. två flygor i en smäl. det är någ det att man måste läga ner lika mycket pengar på kvinnan som på baljorna, så att dom känner sig "älskade" som det inte skulle räcka att man köper blommor å säger att man älskar dom. jag tror inte det finns så mycket skog i hela världen så man skulle kunna skriva uppslagsboken (vad en kvinna tänker )MVH: Teemu S
Torsten
Läs Jennys artikel i senaste Ciklidblad... :D