Joakim-Draktoft
Denna avdelning kommer att finnas temporärt för att hjälpa till med fel och /eller egenheter som hittas i det nya forumet.
Det betyder att om ni har problem som är relaterat med det nya forumet, posta inlägg här.
Cutekid
Tja!
Kanon trevlig layout och funktioner, men jag kan inte ladda upp ngn avatar. Finns inga alternativ alls utan det står bara:
Använd ingen avatar
Notera: Om du har en egenanpassad avatar kommer den att raderas om du väljer detta alternativ.
Jag har inte heller den där snygga ncs loggan fast jag är medlem.
Mvh
ChristianAlfredsson
Cutekid
Det har jag gjort christian
Johan
åk, då får jag vara i denna tråden då. har skickat in nu på länken som christian visar. intressant att se hurlång tid det tar. vill ju oxå ha bild o sånt juuue :P
får man ett mail att "nu är du godkänd, redigera din profil" el ska man bara testa lite senare?
ChristianAlfredsson
Ni får en sådan snygg logga som jag har i mitt profilfält när ni är med i den gruppen.
Det kan säkert ta några timmar innan ni blir aktiverade. Det sker inte automatiskt utan ni kollas mot medlemsregistret. Är allt okey så aktiveras ni.
Kan tänka mig att det görs en gång om dagen i början och mer sällan längre fram.
Hank
Christian AlfredssonNi får en sådan snygg logga som jag har i mitt profilfält när ni är med i den gruppen.
Det kan säkert ta några timmar innan ni blir aktiverade. Det sker inte automatiskt utan ni kollas mot medlemsregistret. Är allt okey så aktiveras ni.
Kan tänka mig att det görs en gång om dagen i början och mer sällan längre fram.
Är det först när man ev. fått NCS-loggan som man kan ladda upp en avatar?
GoSatta
Tänk även på att §1 säger att det krävs en fullständigt ifylld profil så jag godkänner inga medlemmar i NCS gruppen som inte har det.
Johan
intresen o biografi är väl ändå frivilligt. vet inte vad paragraf 1 är
GoSatta
nej intressen behöver ni självklart itne fylle i :) här är §1 finns även en länk högst upp i forumet som heter "Forumsregler"
§1 Vid registrering skall Du ALLTID ange korrekt för- och efternamn, samt e-postadress i profilinformationen. Du har möjlighet att använda ett alias för inloggning och visning i forumet, men vi ser med fördel att du använder ditt verkliga namn samt e-postadress synbart i forumet. Validering av e-postadressens äkthet kommer att ske.
Micke
Det finns en länk till forumreglerna i forummenyn högst upp. Paragraf 1 ser ut så här:
§1 Vid registrering skall Du ALLTID ange korrekt för- och efternamn, samt e-postadress i profilinformationen. Du har möjlighet att använda ett alias för inloggning och visning i forumet, men vi ser med fördel att du använder ditt verkliga namn samt e-postadress synbart i forumet. Validering av e-postadressens äkthet kommer att ske.
Johan
vem är det som är avatar "ansvarig"
Micke
johan_lindgrenvem är det som är avatar "ansvarig"
Användaren själv.
Alexander-Wiberg
Har 3 frågor:
Har ni kvar gamla avtarer, eller måste jag ta nya kort?
Hur vet jag när ni (anli eller gosatta) har godkänt mig?
Är paragraf 1 korrekt ifylld om man skriver i födelsedatum, för- och efternamn samt ort?
mvh Alexander
Johan
ansvarig menar jag som i att "godkänna" el se till så jag kan fixa min avatar.
Micke
johan_lindgrenansvarig menar jag som i att "godkänna" el se till så jag kan fixa min avatar.
Du lägger själv in din avatar under "Redigera avatar" som du hittar i menyn "Snabblänkar".
GoSatta
Alex83, vet faktist inte hur ni märker om jag har godkänt er eller ej, men du är fixad.
Micke
Alex: Godkännd är du när du tillhör gruppen NCS-medlemmar, det illustreras med NCS-loggan bredvid dina inlägg. Paragraf 1 kan du läsa överst på denna sidan.
Johan
http://img392.imageshack.us/img392/9238/vart0mg.jpg
är kanske tröggast i världen. men vart ,,finns ju ingen..lägga till knapp
Peter_F
NCS-loggan har man ju... Nu väntar man bara på att avatarfunktionen ska aktiveras.