Micke
Johan: Tydligen fungerar inte rättigheterna som dom ska. Som NCS medlem ska du kunna lägga till en avatar på sidan du visar en skärmdump från. Joakim och Christian får titta på det.
Johan
lite konstigt är det att man måste vara medlem för att lägga upp avatar, det är ju roligare att se hur alla ser ut. medlemarna får redan lite extra lök på laxen genom medlems logga .
Johan
MickeJohan: Tydligen fungerar inte rättigheterna som dom ska. Som NCS medlem ska du kunna lägga till en avatar på sidan du visar en skärmdump från. Joakim och Christian får titta på det.
oki, då väntar jag med spänning :P
Alexander-Wiberg
Ursäkta att jag frågar igen, men har någon kvar de gamla avatarerna? Har nämligen ingen kamera just nu, och är inte duktig på att redigera foton till rätt format m.m.
Skulle alltså underlätta om man bara fortsatte med den jag hade.
Gosatta: Du sa att jag är fixad (hehe), och NCS-loggan kommer då snart eller?
Cutekid
När fasen får jag min medlemslogga då :) ?
Mvh
Hank
CutekidNär fasen får jag min medlemslogga då :) ?
Mvh
Först måste man bli godkänd :D
Micke
Alex och Cutekid: I era profiler står det att ni är medlemmar i gruppen NCS-medlemmar. Gå in på gruppmedlemskap i er kontrollpanel och kolla att ni har bockat för att ni ska identifieras som NCS Medlemmar.
Pettson
När jag går in på forumet står det
" Första sidan hem <%=Application("ActiveUsers") %> personer är just nu aktiva på ciklid.se <% response.write(" " & WeekdayName(weekday(date())) &" den " & day(date()) & " " & MonthName(month(date())) &" "& year(date())) %>"
mellan övre loggan och forumet.
Mathias-D
nu har ja fixat så ja borde få logga...
forumet ska ju även blocka "fula ord"... funkar det??
fuck , fan, helvete , jävlar tex.... test... edit: hehe funka nog inte
Cutekid
Allt är ifyllt och ordnat.
Cutekid
Se där ja! Nu funkade det visst. Bara avatarfunktionen som inte funkar nu då. tack för all hjälp boys.
Mvh
ChristianAlfredsson
Gå på Snabblänkar -> Redigera avatar
Jag har med i samma grupp som er och kan göra detta.
Alla gamla avatarer finns kvar. Maila Jocke så kan han säkert skicka dem. Men gör det bara om ni inte kan fixa någon ny. Han har säkert mycket att stå i.
Johan
är de gamla forumet helt borta el var finns de gamla avatarerna
edit
ser att jag nu kan lägga upp avatar,så det blir att fixa det när man kommer hem. får jag ha vad som helst el är det regler på detta? nej jag ska inte ta något oetisk el sånt men är man bunden till att ha ett porträtt som avatar.
ChristianAlfredsson
Alla gamla avatarer finns kvar. Även det gamla forumet finns kvar.
Lägg in ny avatar om du har nu. Om inte så mailar du till Joakim om att du vill ha den gamla mailad. Det kan ta lite tid då han troligen måste fixa en del buggar i systemet först.
ChristianAlfredsson
Mathias Dahlströmnu har ja fixat så ja borde få logga...
forumet ska ju även blocka "fula ord"... funkar det??
fuck , fan, helvete , jävlar tex.... test... edit: hehe funka nog inte
Det kommer inte blockera fula ord. Vi stänger av de som använder dem istället. ;-)
dinajel
Undrar också om man kan ha foton på annat än sig själv (exempelvis nån favoritfisk eller trevlig liten blomma). Vill minnas att det bara var foton på en själv som gällde tidigare.
Det står ju såhär: "Man har ENDAST rätt att använda foton som tagits på en själv eller foton som man själv tagit."
Jag tolkar det som att det är okej med annat än en själv på bilden så länge man själv är fotografen (eller har skriftligt tillstånd)? På de flesta andra forum kan man ju ha vad som helst som bild, så jag antar att det gäller även här.
ChristianAlfredsson
johan_lindgrenär de gamla forumet helt borta el var finns de gamla avatarerna
edit
ser att jag nu kan lägga upp avatar,så det blir att fixa det när man kommer hem. får jag ha vad som helst el är det regler på detta? nej jag ska inte ta något oetisk el sånt men är man bunden till att ha ett porträtt som avatar.
Det har tidigare varit ett krav och är säkert så idag. Personligen tycker jag det är bra. Det är riktigt kul att känna igen er på Ciklidstämmor och föreningsmöten.
dinajel
Om man exempelvis har redigerat sin signatur och klickar på spara så kommer man till en bild som heter "Nya ämnen med prenumeration". (Dock står det fortfarande "Mina profiluppgifter" i webbläsarens huvud.) Rubrikerna i den prenumerations-tabellen är helt knasiga. Där det bör stå "Startat av" står det "Senaste inlägg" och där det står vem som har gjort senaste inlägget står det ingenting över. Osv.
Dessutom kan man undra varför man kommer till en "nya ämnen med prenumeration"-sida när man sparat sin nya signatur...
Vanliga prenumerationssidan däremot verkar vara okej.
mattis1
Kommer de gamla inläggen att att synliggöras på något vis?
Det sista jag gjorde var att ställa en fråga om Apistogramma Steindachneri och/men fick bara ett svar...
Micke
matt.isKommer de gamla inläggen att att synliggöras på något vis?
Det sista jag gjorde var att ställa en fråga om Apistogramma Steindachneri och/men fick bara ett svar...
Menar du detta?
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=50240