cougarJag fick boken igår. Riktigt riktigt fina bilder, snyggt format på boken och intressant läsning! Rekommenderas!
Kul att du uppskattade boken - det är ju en annorlunda typ av akvarielitteratur.
Angående det Johan skriver så kan jag hålla med om att detta är ett gränsfall - men sådana kommer ju alltid att finnas och det är ju då styrelsen som får besluta om det är OK eller inte.
Ett annat exempel på sådana undantag är ju t.ex. Olas tråd om Malawi och Viktoriaciklider på Akvariets Dag.
Just pga av risken för att det skulle uppfattas av en del som ren reklam så utformade jag inläggningsinlägget i denna tråd så att det trycks mer på NCS än på boken.
Jag har också skapat en egen "sida" om just denna bok så att den inte blandas ihop med mina andra böcker (som är det jag lever av). Och innan någon undrar - bannern för boken ovan samt annonsen i Ciklidbladet är betalda annonser.
Det bör väl också sägas att anledningen till att jag översatte och gav ut denna bok var enbart att den förhoppningsvis skulle leda till att fler blir medlemmar i NCS och/eller Gold-medlemmar på en annan hemsida.
Ad frågade andra grossister I Sverige om de var intresserade men de tackade tyvärr nej - sannolikt pga att de ansåg att det är ett "projekt" där chanserna är minimala att det kommer att gå ihop.
Oavsett vilket jag förstår din synpunkt, men tycker ändå att det är lite tråkigt att den enda diskussion som verkar uppstå om boken här på ciklid.se är om det är "olaglig reklam" eller inte och inte om bokens innehåll.