Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Henrik D från Degerfors så han bör ha boken imorgon, eller kanske i övermorgon.
Tyvärr har det visat sig att den som skulle leverera ut boken i Lund (MIkael NIlsson) har åkt bort för en period (meddelas i denna tråd när han är tillbaka) utan att meddela mig så att jag hade kunnat arrangera det så att någon annan delade ut böckerna under denna tid. Ber om ursäkt för den försening detta kan orsaka.
Ralph
Det blev en beställning nu. Jag tänkte vänta tills tomten kom med den, men vad ska jag läsa tills dess?
Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Ralph L från Vännäs så du bör ha boken imorgon, eller kanske i övermorgon. Tomten kommer tidigt till lappmarkerna i år
Ralph
Lappmarker, det var nog att ta i tycker jag... :)
Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Christer N från Stöde så han bör ha boken imorgon, eller kanske i övermorgon
Ps - Lapplandsgränsen går väl nånstans vid Lerum, eller???
Cichlidaholic
Vill köpa boken men jag ska ju bli medlemm med men det ska ju inte betalas förens årskiftet? hur gör jag nu finns den kvar då samma rabatter? för blir ja medlemm nu så e det ju bara tills årskiftet ? =(
Joakim-Draktoft
Om du betalar medlemskap för 2005 får du alla de CB som kommit under året i samband med att CB4 kommer, och du får omgående tillgång till de medlemserbjudanden som finns, inklusive boken.
Väntar du till och med årsskiftet 2005/2006 och blir medlem för 2006 har ju erbjudandet tyvärr passeratm eftersom alla medlemserbjudanden är tidsbegränsade. Sådant är tyvärr livet och det är därför det är fördel att vara medlem.
Micke
Med tanke på att du får 225:- i rabatt på boken som NCS-medlem och medlemskapet kostar 250:- så kan man vända på det och säja att du blir NCS-medlem för 25:- resten av året. Det är väldigt billigt för 4 nummer (totalt 216 sidor) av Ciklidbladet och en mycket fin almanacka för 2006 med 13 foton i A4 format samt rabatt året ut i många ciklidbutiker. Dessutom kommer det kanske fler rabatterbjudanden som du är intresserad av.
Cichlidaholic
det är sant =) Men vi får väll slå till på det. Får knata till kassaservice i morn för det är väll det bästa? o lämna in ett helt inbetalningskort? men att skippa medlemsnumret bara. finns det några nr man kan välja på eller blir man bara tilldelad? vill gärna välja ett =P
hur snabbt kan jag sedan beställa boken? omgående? eller måste jag aktiveras som medlemm först eller nått?
Micke
Peckers:
Som ny medlem anger du namn och adress på inbetalningskortet samt vilket år inbetalningen avser (2005 i det här fallet).
Maila sedan medlem@ciklid.se för att få ditt medlemsnummer för att kunna beställa medlemserbjudandena.
PatrikMalmo
Gränsen mot Norrland går vid Hallands-åsen, om ni missat det... *flinar*
MrFish
- Och i Spanien tror de att vi alla -Nordbor- har isbjörnar, som husdjur.
Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Niclas L från Stenungsund så han bör ha boken imorgon, eller kanske på måndag
Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Niclas K från Hjo och Jan J från Örebro och ni bör ha boken på måndag eller tisdag
Alexander-Ylipaa
Mr.Fish- Och i Spanien tror de att vi alla -Nordbor- har isbjörnar, som husdjur.
..och ni stockholmare tror att vi i norrbotten har renar som ni har hundar.
Kjell-Fohrman
Betalning har inkommit från Mikael J från Piteå och du bör ha boken imorgon eller i övermorgon
Ralph
.. och för er som ännu inte har beställt boken kan jag bara säga att det var grymt fina bilder i den. Jag blir djupt imponerad över Konings arbete. Drömciklider är helt rätt titel...
Kjell-Fohrman
Ralph.. och för er som ännu inte har beställt boken kan jag bara säga att det var grymt fina bilder i den. Jag blir djupt imponerad över Konings arbete. Drömciklider är helt rätt titel...
Kul att du gillade den - vilka var dina favoritfoton (andra får förstås också gärna tycka till) - mina är dels fotot på Aulonocaran som posttar ut grus på sid 52 och i Tanganyikaavdelningen den ruvande labiatusen på sid 139
Betalning har inkommit från Per S från Örsundsbro samt Jonas G från Finspång och ni bör ha boken imorgon eller i övermorgon.
Ralph
Svårt att välja ut bland så många bra, men vi är nog ganska överens. Bilden på labiatusen på sidan 139 är riktigt läcker. Även Buccochromis-småttingen på sid 42 med ett yngel på tvären i truten var en himla tuff bild. Inget man ser varje dag direkt.
*bläddrar ivrigt*
Ruvande Nigriventer-honan på sidan 28, baliodigman med malynglet i munnen på sidan 47... Finns många att välja på.
Larry-Stockholm
..och ni stockholmare tror att vi i norrbotten har renar som ni har hundar.
Alexander, jag förstår inte varför vi skulle ha fel med den tanken. Hur värmer du upp din Igloo? :)
Hälsning från din polare i Stockholm.
//Lasse (Hammarbyare)
P.S. Jättefina bilder i boken, som jag hämtade idag.