imported
utskick
Nej jag fick inget medelande men tack för informationen.
GoSatta
Det har bara gått till dom jag har haft kontakt med = har deras email.
medion
Hur går det med utskicken? Snart går det ju snabbare att köpa dom på Ciklidstämman i Göteborg ;)
GoSatta
Det skulle gått iväg i torsdags men sket sig pga lite olika anledningar, imorgon ska jag och Anli se till att få det gjort.
anli
Japp, efter lite slit och släp (orkar inte se ett ciklidblad på ett tag nu!) har Mats och jag lyckats få iväg de största beställningar via posten i dag. De resterande skickas nästa vecka, Mats får ta ännu en djupdykning i kartongerna stackarn.
Följande stora paket postades altså idag till de lyckliga:
Do Bo
Daniel Fredriksson
Sigbjörn Andersen
Mikael Andersson
Lukas Cupryjak
Magnus Andersson
Lennie Karlsson
Roger landin
Jan Mattsson
Kenneth Johansson
David Setherberg
Föhoppningsvis kommer tidningarna fram i hyfsat skick, lite damm får man räkna med vid arkeologiska utgrävningar!
bmwpower
heja äntligen lite nya toa lektyr
Ett Stort tack till er
Kid
Har nu fått ett stort lass CB, säkert 30-40 tidningar!!
Frugan himlade med ögonen och skakade lite på huvudet... He he
Vill ge ett stort tack till Mats och Anli och alla som hjälpt till att göra detta möjligt för oss medlemmar: TACK!
bmwpower
jag fick också ett skönt lass och regeringen frågade vad jag ska med all den skiten till.
Stefan63
När får jag mina tidningar Mats?
Jag blir bara lovad och lovad, men inget händer.Jag betala in 775kr i augusti, avsåg medlemsavg 2005 och de flesta årgångar man kunde köpa.
Årets tidningar + 5st medelmskort har jag fått för år 2005.
Får jag inte de årgångar jag beställt på detta året, vill jag ha pengarna tillbaka (525kr).
1638
Stefan Knutsson
CyberFish62
Igår damp det ner en julklapp i brevlådan: Två årgångar Ciklidbladet!
Det satt bra inför julen. Jag vill rikta ett stort tack till alla ni som sliter inom föreningen!
God jul och gott nytt fiskår!
Rauken
Gamla tidningar
Nu var det väl 2 år sedan det var utförsäljning av gamla Ciklidbladet (tror jag).
Kommer det att ske en sådan igen? Borde väl finnas en del kvar åtminstone från 2006?
Vore en trevlig försenad julklappXmas:) för en nybliven medlem att få läsa lite gamla alster av världens bästa tidning...
/ Kenneth
Hank
Blev väl en fin brasa, eller?
Vet iaf att dom delades ut gratis på förra ciklidstämman i GBG....
Micke
Det är styrelsebeslut på att inte lagerhålla gamla årgångar längre. Om det blir tidningar över kommer dessa att säljas ut i samband med Ciklidstämman (två år efter tror jag att det är sagt). Förra året var vi lite snåla med upplagan (eller rättare sagt medlemstillströmningen blev bättre än förväntat) så det finns bara enstaka ex. av de första numren kvar.
Tony
HankBlev väl en fin brasa, eller?
Vet iaf att dom delades ut gratis på förra ciklidstämman i GBG....
Det var gratis endast för snåljåpar då vi hade "valfritt" pris på dem ;)
Alexander-Ylipaa
TonyDet var gratis endast för snåljåpar då vi hade "valfritt" pris på dem ;)
Under första rundan då jag plockade på mig ciklidblad tror jag att jag la i en hundring. Sen ser man folk slänga i tio och femtioöringar förstod man att kanske var övergenerös ;)
Byttorp
Alexander YlipääUnder första rundan då jag plockade på mig ciklidblad tror jag att jag la i en hundring. Sen ser man folk slänga i tio och femtioöringar förstod man att kanske var övergenerös ;)
Nej Alexander du var inte övergenerös, det var bara "som vanligt" när folk kan ta något i stort sett gratis, då gör man det utan att skämmas. Sen kan man ju också ha olika ekonomiska förutsättningar och det kan man ju acceptera, men när personer som har duktigt bra månadslöner inte lägger mer än växelpengar (kronor, 50 öringar) ja då skäms jag å deras skull. För egen del tillhörde jag din kategori Alexander, som uppskattade möjligheten att få komma över äldre nummer till överkomligt pris och betalade därefter.
Byttorp
MickeDet är styrelsebeslut på att inte lagerhålla gamla årgångar längre. Om det blir tidningar över kommer dessa att säljas ut i samband med Ciklidstämman (två år efter tror jag att det är sagt). Förra året var vi lite snåla med upplagan (eller rättare sagt medlemstillströmningen blev bättre än förväntat) så det finns bara enstaka ex. av de första numren kvar.
Precis som Micke säger så finns det inte många nummer kvar av 2006 års Ciklidblad och jag jobbar frenetiskt för att få fram exemplar för att täcka behovet till dom som redan "beställt" förra årets CB, bland annat alla ni som blev medlemmar sent förra året och vill ha 2006 år tidningar..........
/magnus mattiasson, tf medlemsansvarig NCS
Ola-Svensson
Fast orsaken kan alltid skilja sig at. Styrelsen gick ju runt och sa "snalla vi maste bli av med dem ta och ge bort". Jag tog en massa nummer efter att ha fragat styrelsen forst och gav dem till Ole Seehausen. Han blev glad (han kan svenska). Jag vantade tills de verkliga entusiasterna fatt sitt. Men jag betalade inte.
Hade jag inte haft tidningarna och plockat till mig sjalv sa hade jag sjalvklart betalat utifran formaga.
Zaphi
Jag håller med Ola lite. Det kändes lite som ett desperat försök att bli av med tidningarna faktiskt (vilket jag tror det var) och jag fattade aldrig riktigt att man skulle betala, fastän det var jag som godkände att det gick att "göra sig av med dem" där samt godkände platsen där de skulle ligga etc... Jag tog inga själv, men jag gav ett helt gäng till Anton Lamboj och jag fattade inte riktigt att NCS ville ha pengar, men visst, det kunde man ju kanske tänkt på... Hmmm...
Hank
- Sista chansen, annars bränns dom!
Så lät det.....
Så jag räddade ett gäng Ciklidblad från lågorna!
Tackar mig, och jag gjorde det dessutom helt utan ersättning ;)