MrFish -Förstod nog inte till 100%, men jag skall förkovra mej i infot du länkade till. Tackar för hjälpen Joakim! jag återkommer för frågor. -Mr.Fish-
MrFish Mr.Fish-Förstod nog inte till 100%, men jag skall förkovra mej i infot du länkade till. Tackar för hjälpen Joakim! jag återkommer för frågor. -Mr.Fish- Aha,var det så enkelt...-Dags att börja ladda.. -Mr.Fish-
jarinen Hur får jag ner en bild på 500 x 500 pixlar till 100 k när den är på 200k utan att gå ner i pixlar, eller hur funkar det? Photoshop eller xnview. Mvh Jari
Micke I PS är det enklast att använda "Spara för webben" och välja en jpeg-kvalitet så att du hamnar under 100kb.
jarinen Tackar! men man ska minska pixlarna det första man gör och sedan spara för webben och ange kvalitet. Det är det som är gången så att säga(lämpligast)? Mvh Jari
Micke Minska storleken till 500 pixlar i bredd, gör de ev. förändringar du ska göra på bilden. Avsluta med att välja sedan "Spara för webben" och spara med så hög kvalitet som möjligt med en storlek på max 100 kb.