kajp
Jag kommer att ha med mig några Aulonocaror samt 4 ungdjur av Paratilapia polleni. Lite annat blir det säkert också.
ChristianAlfredsson
Nedräkningen har börjat. Kommer ha 3 tomma 300-liters klara till auktionen så jag kommer vara köpsugen.
Marie-J
Jag tar med mig röda hongi-, röd sebra- och ancistrusyngel
Wilhelm
Försöker med en rövare här.
Nån som tar med sig Callochromis pleurospilus??
kajp
Inte så mycker mer ciklider men jag fyller på.
Förutom Aulonocarorna då o de fyra Paratilapia polleni kommer två stora Calllichthys Calllichthys o ett gäng bra svensk stammad Poecilia sphenops Samt några hemodlade Stureosoma aureum.
Sen får jag se om jag hittar något mer imorgon.
Cutekid
Vore kul att komma upp! Ngn från malmö som drar dit?
kajp
Anders H + någon till från Maf skall upp Samt Drd från Löddeköping. I den bilen är det bara två
Ge mig ett PM så kan jag förmedla telefonnumren.
Tony
Trevligt med lite skåningar på besök! Välkomna skall ni vara :)
daniel_i_malmo
Hej!
Det finns inte någon chans att ni lägger upp en lista med utropen på er sajt så fort ni registrerat dem, innan auktionen börjat?
Jag ska själv inte till auktionen men kollegor från MAF ska dit och jag hade gärna lagt bud via ombud om det finns något intressant...
Är särkskilt på jakt efter mindre västafrikanska ciklider som Dvärgtilapia Tilapia snyderae, Tilapia Joka, Thomasciklid eller liknande eller vf eller f1 av Röd ciklid (är dock ej intresserad av Pelvicachromis). Jag är också intresserad av andra afrikanska fiskar som ej kommer från de stora sjöarna tex angolabarb, gröntetra (Neolebias ansorgei), kongotetror etc. Är det någon som vet om det kommer bjudas ut något sådant?
Hank
daniel_i_malmö
Jag ska själv inte till auktionen men kollegor från MAF ska dit och jag hade gärna lagt bud via ombud om det finns något intressant...
3-G telefoni ;)
Tony
Faktiskt är det ingen dum idé. Jag registrerar ändå allt i excel, så rent teoretiskt kan jag slänga upp listan på
www.gcg.se :)
Vi får se hur stor efterfrågan omvärlden har på en sådan lista ;)
daniel_i_malmo
TonyFaktiskt är det ingen dum idé. Jag registrerar ändå allt i excel, så rent teoretiskt kan jag slänga upp listan på www.gcg.se :)
Vi får se hur stor efterfrågan omvärlden har på en sådan lista ;)
Efterfrågan är jäääääätestor ;-)
Men ärligt talat, det skulle vara en suverän service som skulle göra det möjligt för fler att bjuda. En sådan lista på er sajt skulle också kunna fungera som lockbete inför nästa auktion ni ska arrangera.
Tony
Vi publicerade listan efter förra auktionen vill jag minnas. Åtminstone skapade jag en "publik" sådan.
Skicka ett mail till mig, så kanske jag kan maila listan till dig när det drar ihop sig.
ChristianAlfredsson
Jag antar att man får listor på plats?
Hur sker utropen. Kommer ni blanda eller kommer ni bunta ihop alla Malawiciklider i ett pass osv...
Har ni löst så att det är varmt och gott för inlämnade fiskar? Är ju ganska kallt.
Tony
Alla som vill får printade listor, det är lugnt :)
Utropen kommer slumpas precis som förra gången. Risken är annars stor att väldigt mycket av samma kategori kommer gå på rad.
Fisken kommer inte att placeras under kallraset i fönsterraden denna gång, det har vi redan listat ut. Någonstans framme vid utroparen eller i mittengången håller sig nog temperaturen på icke-dödlig nivå :)
Tony
Det var någon tidigare i tråden som frågade om några Callochromis pleurospilus kunde tänkas dyka upp, och det verkar som att det gör så. Jag talade med en odlare för en stund sedan som tar med ett gäng :)
Ett gäng pumphuvuden med tillhörande filtermatta kommer upp på "fast-pris-bordet" också.
bmwpower
vem är ansvarig för detta tänkte bidra med något men kan inte vara där själv
Tony
Av dem som är aktiva på forumet är det väl jag som är närmast ansvarig. Skicka mig gärna ett mail och tala om vad du vill ha gjort :)
bmwpower
jag fösökste adda dig på msn
Tony
Du ligger med i min msn nu Lennie.
Jag sitter och pillar ihop det sista med det tekniska för auktionen och har även testat min gprs-uppkoppling, så ni som vill bjuda från avlägsna delar av landet har kanske goda möjligheter :)