Wilhelm
Jag såg detta under "tävlingsregler"
* Felaktig storlek, bristande information eller andra missade kriterier angående foto, fotografnamn och medlemsnummer resulterar i diskvalificering i gällande månadstävling.
Fråga: Kommer man att få ett mail så att man eventuellt kan rätta till felet?
Joakim-Draktoft
När sammanställningen sker om vilka som skall vara med i kommande tävling, sker normaltnågra dagar för månadsskiftet, så mailar viförståss dem som skulle falla på något av dessa kritertier.
Jorsa
Jag tycker att det vore kul om man kunde lägga en kommentar till fotot, som sedan syns i samband med fotot om det kommer med i tävlingen.
Vissa foton kanske inte är "fotoriktiga", utan de kan ju blir bättre om man vet lite bakgrundsinformation till fotot.
Bjorn
När det ändå pratas regler har jag två förslag på förändringar:
1. Jag skulle gärna se att man satte ut namnet inte bara på fotografen utan också på ägaren till motivet. Fotar jag en fisk hemma hos Herr X så har ju han gjort det mesta av förarbetet vad gäller motivet. En fin fisk har säkert större chans än en ful fisk, iallafall om fotokvalitén är likvärdig. Har man tagit en bra bild på sin egen fina fisk ska man naturligtvis kunna skryta lite extra! :-)
2. När det gäller omröstning tycker jag att det borde vara självklart att de som deltar i tävlingen inte får rösta. Somliga människor kan säkert annars få för sej att ge sin egen bild maxpoäng och resten bottenresultat, utan att basera detta på bildernas kvalité. (Jag säger inte att folk gör så i allmänhet, men jag vet att det förekommit tidigare...)
Mvh
Björn
Johan
i sjävla tävlingen tycker jag inte man ska se vem som tagit. det kan tror jag ibland kan påverka resultatet. men när den är avgjort så kan det stå. sen kan man om man vill tala om , om man tagit bilden hos någon annan. men det behöver ju inte vara ett "tvång" , det som jag hade viljat se är tex, vad var svårt med bilden , hur gjorde du för att lyckas med just detta kortet, tex om en fisk är super snabb el skygg el svår att få den på att på kort se ut som de gör i verkligehet, då vissa skimmarar i karet på ett visst sätt o på ett annat på fotot.
när det gäller 2an så kan man tycka att man inte får rösta i sin egen tävling, det är ju upp till var o en hur man röstar,ser för o nackdel för bägge två- rösta el ej.det som det handlar om är en röst. vet itne hur mycket det slår. sen kan man ju oxå faktist tycka att sin egen bild inte är den finaste. o rösta på en helt annan.
Bjorn
Jag hoppas och tror att de allra flesta röstar på den bästa bilden, oavsett om man tagit bilden själv eller inte. Men jag vet att det finns folk som gett sin egen bild 10p och alla andra 1p. Eftersom somliga uppenbarligen inte kan hantera detta på ett bra sätt är det kanske inte mer än rätt att man gör som i övriga samhället, drar alla över en kamm och låter många lida för den enskildes handlingar =)
Mvh
Björn
Jonas-E
Jag håller med björn. Kanske att alternativ 1 postas efter tävlingen är avslutad.
alternativ 2: att inte få rösta om man deltager tycker jag är självklart. När jag röstat hittills har jag röstat på alla bilder utom min egen och låtit det fältet vara tomt. Men det kanske ändå hade varit mera rättvist om de tävlande inte får rösta alls.
Joakim-Draktoft
Innan rösträkning så har genomgång av röster från deltagare tagits bort, just för att detta inte skulle påverka resultatet på ett felaktigt sätt.
Jonas-E
Joakim: Sehr gut =)
pny
lösenord?
Behöver man något speciellt lösenord för att nå tävlingen? -Kommer inte in med mitt forums-lösen.... Jag förnyade mitt medlemsskap för bara några dagar sedan så jag har inte fått någon bekräftelse på den än.
Joakim-Draktoft
Att du inte kommer åt tävlingen beror på att användarkontot från den gamla forumsdatabasen används. Om du och andra nya NCS medlemmar vill deltaga kan ni maila in ert bidrag till fototavling@ciklid.se, tills allt är kopplat till ny forumsdatabasen.
Joakim-Draktoft
Sista dagen idag (fram till 23:59) för att lämna in bidrag till kommande månads tävling.
Micke
Jag kan inte se alla fotona i den pågående tävlingen.
Joakim-Draktoft
Väldigt skumt då alla bilder anropas på samma sätt och då man klickade på "saknad" bild så syntes den i stor version.
Att den visas i liten görs via skalning av den stora bilden via ett script.
Ändrade till annorlunda skalning och nu syns de igen.
Joakim-Draktoft
Glömde också att det förståss är sista dagen (23:59) för röstning i den befintliga tävlingen.
doctor
Det står att man ska fylla i medlemsnummer. Var då? Har inte skickat in på ett tag och det verkar vara lite omgjort eller är det jag som inte hittar rätt? (inget ovanligt) ;)
Joakim-Draktoft
Doctor: Vad jag ser så har du lyckats ladda upp en bild för deltagande, så du har nog hittat rätt nu.
doctor
Ja det gick hur bra som helst men jag hittade inte fältet för att fylla i medlemsnumret. Man vill ju inte bli diskad för att man inte hittar lixom...
imported
doctorJa det gick hur bra som helst men jag hittade inte fältet för att fylla i medlemsnumret. Man vill ju inte bli diskad för att man inte hittar lixom...
Samma här, kom min bild in ihop med medlemsnumret och med OK status?
pny
Försvann min inskickade bild? Trots bifogat medlemsnummer och all annan info... :-(