pgmagnusj
Vad jag vet har han samma öppettider. Jag har kört förbi flera gånger vid olika tidpunkter då han brukar ha öppet de senaste veckorna, men det har varit nedsläckt varenda gång.
Håller med om att det känns lite olustigt. Man undrar ju om det hänt något.
Peter_F
Någon som har varit i kontakt med Johnny?
Mvh
Peter
pgmagnusj
Jag har fortfarande inte lyckats få kontakt med honom.
bmwpower
Vad jag vet så borde han fått hem en sändning VF vi detta laget.
Kanske tur att man inte betalade i föskott på grejor som det var tänkt om han miss bara var en engångsföretelse.
Mmm
bmwpowerVad jag vet så borde han fått hem en sändning VF vi detta laget.
Kanske tur att man inte betalade i föskott på grejor som det var tänkt om han miss bara var en engångsföretelse.
Han lär ju inte ha fått någon sändning, eftersom Carsten Gissel inte fått tag på honom. (Hmm, Dansk Malawi Imports hemsida verkar vara borta just nu...)
Mitt problem är att jag faktiskt gjort en förskottsbetalning. Tyvärr så verkar ju Johnny ha försvunnit. :(
bmwpower
Carstens sida kanske ligger nere för dom är vid malawi sjön till 12 januari.
Det borde inte vara så svårt att få tag i Johnny hanns sambo har ju ett företag till.
Mmm
Jag har försökt ringa till (vad jag tror är) hans sambo också för att höra ifall hon visste något om Johnny. Jag hittade två telefonnummer till henne och även en mailadress. Hennes mobilnummer som finns på t.ex. Eniro har jag inte fått svar på. Det "vanliga" telefonnumret samt mailadressen verkar båda vara avslutade... Men jag kan ju ha fått tag på fel uppgifter...
bmwpower
Låter ju väldigt tråkigt att han gjort så här.
Om man vill lägga ner eller gå omkull kan man ju åtminstone meddela sina kunnder.
Borde gå att få fram mer info med hjälp av orginastions nummret eller
Wilhelm
Om du har organisationsnumret, så kan du ta kontakt med kronofogdsmyndigheten i den kommun där han är verksam. Då får man info om det nu finns nån information.
bmwpower
Då få man kolla om hanns organisationsnumret stämmer vilket verka mindre troligt.
Någon som varit förbi hans butik nyligen och sett hur det ser ut??
pgmagnusj
Jag var förbi i onsdags.
Det var nersläckt, men genom fönstret kunde man se akvarier med fiskar som simmade omkring och man kunde höra luftpumpen.
Akvarierna såg ut som om de var någorlunda skötta. De hade vatten ända upp, om de inte hade blivit skötta på över en månad borde väl vattennivån ha sjunkit rejält (det är inte täckglas på alla akvarierna.
Så det verkar som om någon tittar till butiken.
bmwpower
Fasiken vad tråkigt speciellt om det är sjukdom,men man kunnde ju åtminstone sätta en lapp på butiken så folk vet vad som hänt
Tony
Är det inte bättre om den som först får information från personen tråden handlar om skriver det i tråde? Det här blir ju bara mer och mer spekulation..
bmwpower
Jo det är klart Tony.
Jag kollade just med fogden men jag skulle återkomma på måndag för det var enskildfirma och dom som hade hand om det var på kurs.
Kollade även kotaktadressen men det verkade inte finnas något telenummer.
cfakvarielagret
Jag skickade ett mail till Djurskyddsmyndigheten om att det kunde finnas risk för djurplågeri om dom lämnat butiken, väntar på svar och återkommer.
Vänligen
Christer
Lacustris
Var förbi där idag.
Frågade i butiken på markplan om de visste vad som hänt.
Ingen hade sett till någon där på länge. Fastighetsägaren till lokalen var enligt hennes utsago också mycket intresserad av att få kontakt med Johnny men hade inga adressuppgifter.
bmwpower
Den adress han uppgivit till skattemyndigheten verka han inte bo på..
Häftigt CF och du behöver ju inte säga finns risk för han har ingen zookurs och då kan man ju inte sköta djur enligt lagen :-).
Men det hela känns ju lite konstigt någon borde sköta hans sambos företag.
Känns ju kosntigt att någon hyr ut lokal men inte vet vad han bor.
cfakvarielagret
Känns ju kosntigt att någon hyr ut lokal men inte vet vad han bor.
tror inte att någon av mina hyresvärdar vet var jag bor heller
Personligen tycker jag att det är fel väg att gå när man eftersöker hans sambo (om man inte känner varann)
rätt väg är
Konsumentombudsmannen
Kronofogden
Ev Inkassobolag (ej Baltic inkasso)
vänligen
Christer
MrFish
ja, vad skall man säga? Trist! -Både för er , som förskottbetalat till firman; men mest för djurensskull!! -DE förtjänar bättre än att ruttna bort i "svinets" stia!
Hadde jag bott i närheten , skulle jag agerat! (Brutit upp butiken o fört fiskarna till säkert förvar) -Jag hoppas att det löser sig snabbt , utan, FISH-DÖD....
bmwpower
Han har butiken tillsamans med sin sambo