Alexander-Ylipaa
Vore kul att få reda på var och hur ni har kommit på era nickname/alias på forumet.
Har för mig att det fanns en tidigare tråd om detta, men har ej hittat den....
så..kom med era motiveringar till erat namn !!! :)
Själv hette jag för några år sedan "Hajen_89".....kanske inte det mest påhittiga..:P
Magnus-W
Jag kan inte ta åt mig äran själv, det var mina föräldrars idé. ;)
-- MW
Tony
Ja, det tog ju helt klart några grubblande kvällar och nätter innan det satt ;)
Jonas-E
Hmmm, ja jag vet inte, men det står nå't liknande på mitt personbevis...
ryghar
Mitt kommer från ett NES (Nintendo 8-bitars) spel som heter Rygar. Jag la bara till ett h...varför vet jag itne riktigt
Wilhelm
Jag tror mitt kommer från Kaiser Wilhelm eller Wilhelm erövraren eller oxå Wilhelm den vackre. :-) Men som vanligt är det föräldrarnas fel.
Niclas-Larsson
min mor döpte mig efter en hund (en boxer) som hette Niclas
vore roligare om BMW...
läste denna tråd
Sten
Kollade in i karet och såg en sten!
Cutekid
He he mitt alias har hängt med i många år och på en jäkla massa forum. Det härstammar faktiskt från golfklubbemärket "Cobra" som tillverkade en grym putter vid just namnet "Cutekid"
Mvh
Tony
Jahopp, det var ju skönt att äntligen få svar på den frågan Calle :)
Cutekid
He he kunde tro att det har varit ett samtalsämne :)
Guy_P
Ingen aning, men jag har hetat så hela mitt liv
anli
Mitt är det nätverksnamn jag fått via arbetet... har haft det i 16 år.
"He he kunde tro att det har varit ett samtalsämne :)"
-ja faktiskt :D!
Per-B
Jag skulle egentligen ha hetat Pierre (Frankrike var stora på film på slutet av femtiotalet) men farsan la in sitt veto.
Kalle-Maja
Jag var i starten lite ovan med den här typen av kommunikation och tyckte det kändes lite töntigt så då kände jag att det passade med ett lite småtöntigt namn. Nu i efterhand tycker jag det passar ganska bra då jag efter diverse fredagsinlägg är värd en clownnäsa.
tropfrog
En gång i tiden höll och odlade jag pilgiftsgrodor. Allt om denna hobby samlade jag på en hemsida som hette tropfrog. Grodorna är borta, sidan likaså men namnet består.
MVH
Magnus
Robin
Robin är ganska givet för min del... har dock ett nick Mindsurfer.. det tog jag för att jag ofta är ute och svävar/surfar. Sinnesförvirring.
H2O
Hade förut nicket Diskusfreak, men då jag inte längre har några så tänkte jag att detta skulle passa.
Kanske lite väl anonymt när jag tänker efter men det funkar och man kan inte ta fel på mitt intresse
JockeB
Då jag har haft Ca ciklider i närmre 20 år så har man ju haft en och annan jätte. Då var det någon av mina icke akvaristiska vänner som någon gång sa "vilken jä..la best", och då jag heter Jocke så blev det J-Beast. Men numera så är det bara Beast.
Erik-Osterlund
Ah! Å jag som trodde Beast var en inbiten frisbeegolfare (finns en frisbee som heter Beast).
Så kan det gå...
Mitt namn väcker väl knappast några frågor...
Mvh Erik