Micke
RobinDå lär du bli den första som publicerar sånna då!? :D
Nej bilden jag länkade till var före ;)
Men det skulle vara kul att få se dem riktigt utfärgade eftersom det finns så få bilder på dem.
Micke
Större bilder på karen:
400 liter.
450 liter.
Wilhelm
fina burkar!
hur mycket är kvar av djupet i respektive akvarium och literantal? ungefär.
malplacerad
Snygga kar Micke och intressanta ciklider, kul att läsa om något annat än det gamla vanliga :)
Micke
Wilhelm:
Woodrock-bakgrunden tar uppskattningsvis mellan 1 och 10 cm, Rocky 5-12 cm.
Redbullen
Går de bygga ihop Woodrock till ett 2meters kar?
har bara sett att det finns till 150 kar...
Skulle vilja ha Woodrock till mitt blivande 2meters nämligen...
Mvh Peter
Micke
Nej Woodrock finns bara upp till 1,60m (som jag har i mitt kar). Kanske kan man förlänga den med en Slimline-modul?
Prayerman
Vilka mått har du på det karet som är 160 cm långt? Står kanske tidigare i tråden, men...
Funderar på att beställa ett kar med den längden och kanske 60 eller 65 djupt.
Micke
Det är 160x60x47 (lxbxh).
Prayerman
Varför just 47 i höjd?
Micke
PrayermanVarför just 47 i höjd?
För att jag har lågt i tak och fick egentligen bara plats med två kar på 45 cm på höjden för att få tillräckligt med arbetsutrymme. Eftersom inte Woodrock går att kapa ner för mycket på höjden, om filterfunktionen på baksidan ska fungera, valde jag att beställa ett kar på 47cm.
Prayerman
ok, var bara nyfiken. Intressant mått! Hade tänkt beställa samma mått som dig, fast lite högre 50-55 högt. Vad tycker du om måtten för övrigt. Om du jämför med 375 karen.
Johan
var de bökiga att sätta? i, hört att man får klippa klistra för att de ska passa helt hundra.
Micke
Jag gillar djupa kar och 60 cm känns betydligt bättre än 50 cm. Om du ska ha ett kar som är 55 cm högt kan du kanske gå upp till 60 cm som är standardmått istället?
Micke
johan_lindgrenvar de bökiga att sätta? i, hört att man får klippa klistra för att de ska passa helt hundra.
Nej jag tyckte att Woodrock var lättare att montera än en vanlig bakgrund. Började med sidomudulerna ( se inlägg #118 ) en kväll och tog de tre modulerna i mitten dagen efter. Hela bakgrunder limmar jag på plats i karet, på Woodrockmodulerna satte jag på en silikonsträng innan jag tryckte dem på plats. Väldigt smidigt faktiskt, och så är dom ganska flexibla och kan justeras några centimeter i sidled.
Micke
Nu börjar B. ufermanni-honan att aklimatisera sig och få lite bättre färg.
Micke
Jag blev lite överaskad idag när jag såg att den tidigare ruvande guntheri-hanen åt och bökade i botten. Det visade sig att honan hade tagit över ruvningen nu.
Tyvärr såg inte humilis-honan riktigt frisk ut idag. Hoppas hon repar sig för jag var snål och köpte bara ett par.
Erik-Osterlund
Riktigt snygga kar Micke!
ZakatH
Härliga kar och helt underbart med västafrikanska ciklider. Skall hämta 2st 375l kar på måndag eller tisdag, så kanske jag kan sätta igång mitt västafrika projekt som jag funderat å pratat om i 2-3 år nu. Ska bli hur kul som helst, man har ju haft en del tid på sig att fundera, minst sagt. ;)
Får se vad det blir för arter, jag brukar fokusera alltför mycket på arter som inte går att få tag på så man får la se hur det går på den fronten.
Edit: Weee, fick hem The Biotope Aquarium idag, kan inte bättre bli.
PatrikMalmo
Micke,
klart schysst kar och skoj att följa hela bygget. Trevliga firrar har du hittat också!! ;) Just humilis är annars en luring - de verkar vara lite svårare än de flesta andra ciklider. Hoppas de tar sig, det är väldans tjusiga firrar helt klart.
Hilsen,
P