Micke
Precis som jag gissade tidigare så skedde det när jag minst anade! Den senaste tiden har jag haft en explosion av blågröna alger i 400-liters karet och jag har bekämpat dom med metoden att vända ner dem i sanden enligt Patriks utmärkta artikel i senaste numret av Ciklidbladet. Idag när jag skulle vända ner algerna så möttes jag av en enorm svärm med yngel och ett ettrigt vaktande föräldrarpar.
Lutt
hehe..kul, alltid roligt med yngel.
hur är det med yngelvården är dom duktiga föräldrar
Micke
Jodå inget fel på yngelvården än så länge. Honan och hanen hjälps åt och övriga fiskar har ett litet område uppe i akvariets hörn där dom lämnas ifred.
Micke
Idag har 450-liters karet kompletterats med röd tigerlotus och hornsärv. I fiskväg Synodontis nigriventis, Pelvicachromis humilis "Fria II" och Benitochromis ufermanni.
Wilhelm
Väntar med spänning på bilder! :P
Prayerman
WilhelmVäntar med spänning på bilder! :P
Japp
Micke
Lite bilder på fortfarande bleka fiskar.
Pelvicachromis humilis "Fria II" hane:
Micke
Pelvicachromis humilis "Fria II" hona:
Micke
Benitochromis ufermanni hona:
Micke
Chromidotilapia guntheri guntheri hane (hona i bakgrunden):
Micke
Hela karet:
Tony
Hittade du något kul i Kungsbacka Micke??
Micke
Benitochromis ufermanni tycker jag var kul :)
Laesk
Tjusigt kar micke! .. Mkt snyggt med dunkelt ljus baktill!
Micke
Jag har bara dubbelramp (2x58w) och 60 cm djupt kar, med rampen placerad längst fram blir det mörkt bak på bakgrunden.
Såg nyss att C. g. guntheri hanen ruvar:
Laesk
Se till att inte köpa nån mer ramp då :)
Wilhelm
Snygga fiskar och akvarium förståss!
Micke
En dagsfärsk bild på L. congoensis-yngel som är uppskattningsvis 8 mm:
Micke
Jag hittade denna bilden på en hona av Benitochromis ufermanni.
http://www.aquanet.de/objimages/20050218122522793-weibchenbild-18022005123806687.jpg
Annars har jag inte sett några bra bilder på den, varken i böcker eller på nätet.
Robin
MickeJag hittade denna bilden på en hona av Benitochromis ufermanni.
http://www.aquanet.de/objimages/20050218122522793-weibchenbild-18022005123806687.jpg
Annars har jag inte sett några bra bilder på den, varken i böcker eller på nätet.
Då lär du bli den första som publicerar sånna då!? :D