linka78Menar inget illa men.....................va f-n
Vecka 10 betalade jag in medlemsavgiften, mins inte exakt datum men det var i början av mars.
13 april mailade jag och frågade hur det går. 18 april fick jag svar var "Japps jag ligger lite efter, men dom som inte har fått kommer att få dom hemskickade någon gång under denna vecka" 5 Juni mailade jag igen och frågade hur det gick, har än inte fått någon svar på detta mail. 16 juni skrev jag i forumet med förhoppning på att det skulle hända något. Fortfarande inget medlemskort. Jag gick med som medlem för att få kortet och rabatterna som följer med, nu har jag förlorat pengar på att inte kunnat utnytjat rabatterna. Så ni kan förstå att jag är lite irriterad på detta, och om man läser i forumet så är jag inte ensam om detta.
Rent juridiskt har du rätt att kräva att pengarna återbetalas eftersom NCS inte har följt sina egna regler som de har satt på pränt.
Nu antar jag att det inte är det du vill utan du vill ha ditt medlemskort och det krånglar ju till det hela :S
Självklart skall man dock kunna klaga på att inget händer utan att bli kritiserad för detta om man gör det på ett hövligt sätt (om nu du eller någon annan blivit detta - jag har inte läst tidigare inlägg i tråden).
Om det nu är så att den som är ansvarig för detta av olika anledningar (sådant händer utan att det är någons fel) inte hinner sköta sitt uppdrag så är hela styrelsen ansvarig för detta - man kan inte skylla på någon annan i styrelsen. Då får någon annan i styrelsen ta tag i det hela.
Bortsett från redaktörsjobbet så är det ju för övrigt inte alltför betungande att sitta i styrelsen så någon annan borde temporärt ganska lätt kunna ta på sig detta jobb.
När jag satt i styrelsen hade jag denna uppgift (att registrera medlemmar samt skicka ut medlemskort) och det tog då högt räknat kanske 20-30 minuter i veckan att sköta denna uppgift (bortsett från jan-feb då det tog betydligt längre tid).