stiffe
Ahh,vad fan jag skickar med en Isonga till när jag ändå är igång men denna gång utan tolle dock,håll till godo
specmats
ja fina är dom, var kommer dom ifrån-är dom vf eller odlade?
stiffe
specmatsja fina är dom, var kommer dom ifrån-är dom vf eller odlade?
Dom är vildfångade och köpta av Kennet i Hjo
zeke66
Toffar
Tja alla troffe diggare..Har nu efter mycket om och men skaffat mig en burk till och ska flytta över min fisk till den.Så mitt 540L blir nu snart ledigt till förmån för troffar =) Tänkte skaffa mig kiriza..Hur många kan jag ha i min burk och kan jag ha något annat gående med troffarna?
specmats
vad är det för längd? ja skulle satsa på minst 30 stycken men gärna fler, sällskap finns det massor att välja på som exempelvis snäcklekare mm, personligen har jag aldrig andra ciklider me troffar utan uteslutande malar ur släktet Corydoras som håller rent på botten.
zeke66
specmatsvad är det för längd? ja skulle satsa på minst 30 stycken men gärna fler, sällskap finns det massor att välja på som exempelvis snäcklekare mm, personligen har jag aldrig andra ciklider me troffar utan uteslutande malar ur släktet Corydoras som håller rent på botten.
Akvariet är standard 150*60*60....Hmm gäller bara att hitta någon nu som säljer troffar suck då köp och sälj är nere här lär man få vänta...
ozric
Kolla..
http://www.fiskformedlingen.se/ ... där finns det lite Kiriza att välja på *host*
Jag skulle som Mats sa satsat på minst trettio st.Som "städare" har jag Synodontis Petricola (stör ej troffarna som S.Multipunktatus). Som grannar funkar Jullar och/eller Eretmodus utmärkt.....finns mkt att välja bland.Snäcklekare har jag mindre bra erfarenheter med ihop m troffar.
zeke66
I dag har jag ju ett eheim 2028 som ytter filter till burken och en cirk pump new jet med filter patron till som pumpar 1100L i timman så tillsammans så ger dom runt 2150L timman. Tänkte köpa en till new jet med filter patron då blir det ju runt 3150L i timman i mitt 540 räcker det till troffarna?Eller så stoppar jag i en annan pump som jag har den pumpar 3000L och heter maxi jet.Så då blir komb, Eheim 2028 som yttefilter 1050L timmen med maxijeten på 3000L i timmen så ihop blir det ju då 4050L i timmen blir det för mycket??Många frågor he he Hoppas det är ok,,Men vill ju att fiskarna ska få det så bra som möjligt.
Fråga 2 du jag ska beställa grejor från nätet till burken kan man ge troffarna detta att äta Nutrafin max sticks m spirulina??
ChristianAlfredsson
Det verkar funka bra att blanda Troffar med andra arter om man tittar på denna filmen. Tycker det var lite coolt att se dem i ett sällskapsakvarium
http://www.dailymotion.com/Intercepter1/video/125365
Perikles
Christian AlfredssonDet verkar funka bra att blanda Troffar med andra arter om man tittar på denna filmen. Tycker det var lite coolt att se dem i ett sällskapsakvarium
http://www.dailymotion.com/Intercepter1/video/125365
Rötter i Tanganyika/Malawi-akvarium???? = Fenröta, enligt mina erfarenheter. Eldbuk med golden, håhåjaja. Nä, lite ordning på torpet vill i.a.f jag ha.
stiffe
Försöker väl att väcka lite liv i denna tråd som vi väl inte vill vara utan?
Tropheus Moori Katoto
Bright_Blue
Ja tyvärr är det riktigt dåligt drag i denna tråden. Här är 2 bilder av Tropheus "golden chisance" (vårt senaste inköp) bilderna gör inte fiskarna rättvisa, fiskarna har mkt bättre färger.
Bright_Blue
Bild på gruppen.
ozric
Ser ut å va en grann gr !
Men varning för lavasten, har själv varit med omatt jagade troffar har typ skurit sig på just lavasten.
steveharris
Håller med, ser ut att vara en finfin grupp....
Matz-Karlsn
Black pemba?
Hur många Black pemba kan man ha i ett 375-literskar och finns det någon annan intressant art man kunde ha tillsammans med dom? Jag skulle gärna vilja ha J, transcriptus eller nigripinnis och någon snäcklekare.
ozric
Du kan säker ha 100 vuxna Pemba i en 375:a men då får du nog byta vtn varje dag och lekarna kanske uteblir ;) Men 30-40 st vuxna skulle nog funka bra. Jullar är bra medinvånare tycker jag. Eretmodus också.
amini
har ni sett moliron i blocket.se ( tryck djur och moliro så kommer de fram)
har inte sett så röda förut.
är det lampan tror ni eller blir de så?
cichlids4fun
Fan joel va snygga de va, så snygga var de aldrig hos mig, men det är ju som jag sa, i en källare där det sällan är folk så blir de lite skrajsna........men varför sålde jag dem så billigt....
*s*
Peter
Robbe
Läste någonstanns att Tr.Maswa inte längre fångas isjön pga överfiske,någon som vet något om detta?
Snygg Katoto,stiffe