ozric
Annmari;jag säger inte att karet ditt är FÖR litet men jag är rädd att du bara får en dominant hane hur du än inreder i ett så pass,för mig, litet kar. Du kan få 2 dominanta hanar om du sätter två rösen så långt ifrån varann som möjligt men det blir mindre kul att glo på,enligt mig.
Jag skulle iaf gjort ETT röse i mitten med så få stenar som möjligt. Kanske bara en STOR sten!? Hur du nu än gör;lycka till med dem!
zeke66
annmariHej!
Zeke66 vad är problemet jag har varit in och tittat på länken du gav,jag vet att mitt akvarium är bra har ju köpt både troffar och akvarium i min butik,som någon sa det finns ingen "Sanning"i denna hobby,det som är rätt för en måste inte vara rädd för en annan ta ex 10 diskusodlare Zeke66 och ställ upp dom på rad ställ samma fråga till dom och du får 20 svar,jag menar den sanning som finns i denna hobby och där är vi väl alla överens det är att fiskar ska vara i vatten och att dom har fenor.samt andas med gälarna,en del har stora akvarier för sina troffar en del mindre jag har mitt 275 och det fungerar alldeles utmärkt.domhar fina färger och trivs ihop och det är väl ändå det viktiga,:) :) Mvh Ann-Mari
Ja ja lycka till med dina fiskar.Jag har tagit mina råd av uppfödare till mina fiskar som finns här på ciklid..Och läst massor i denna tråd och kommit fram till att man bör ha en stor burk.Sen fattar jag inte varför du hugger som f-n när du frågar om råd på ett forum? Skriv nu vad du vill för jag känner att jag orkar inte sabba denna tråd med en massa tjaffs..Det går säkert bra för dig
imported
Hej!
:) Hej!
Tack för rådet Ozric,till Zeke66 jag är inte sur på dig jag är glad för alla råd jag får,man kan aldrig lära sig för mycket,alltid när jag ska lära mig något nytt om nya fiskar ställer jag 1000 frågor samtidigt vet jag också att man får inte samma svar på varje fråga ställer jag frågan till en person så svara den andre jag ställer samma fråga till helt annorlunda,tack i alla fall för ditt svar Zeke66 nu ska vi vara snälla,jag vet också att jag kan bli lite förvirrrad av alla svar men är man en gammal tant så är man,hi,hi,jodå jag ska sköta om mina telningar Zeke66 jag lovar det,:) :) :) Mvh Ann-Mari:S :)
Cutekid
Vad fasen är telningar Annmarie? :D
imported
Hej!
Hej!
Jo Cutekid telningar kallar jag mina fiskar för,ett litet smeknamn jag alltid har eller haft på mina fiskar oavsett vilka sorte jag haft,Mvh Ann-Mari:)
Matz-Karlsn
Jag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?
Robin
Matz KarlsénJag har ett nästan tomt 325-literskar där det går en grupp multifasciatus och ett par J. transcriptus och jag skulle vilja ha en grupp Troffar där det står mellan kachese, Murago och Kiriza men det lutar mest åt Kiriza och min fråga är hur många skall jag ha? Och skulle det funka i det karet?
Beroende på hur stora de är skulle jag satsa på runt 20. Blandningen blir perfa. ;)
Matz-Karlsn
RobinBeroende på hur stora de är skulle jag satsa på runt 20. Blandningen blir perfa. ;)
Tack för ett snabbt svar! Då fick jag också svar på ifall det går bra med jullarna och transcriptusen........
Robin
No problems... fast jag tror att du själv visste svaret innan. Våga lita på din kunskap. ;)
Matz-Karlsn
Jag skulle bara vilja säga att mitt 540-literskar med dubbar och bärnstenar funkar kanon jag har redan två bärnstenar som har lekt och då har jag bara tio Bärnstenar två hannar och åtta honor och cirka 24 dubbar. När jag la i bärnstenarna så medicinerade jag i förebyggande syfte med aquafuran och alla dubbar är fina och pigga.
Robin
Fördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten. :)
Matz-Karlsn
RobinFördelen med duboisi är att du kan ha en art till och dessa behöver inte vara lika många i antal som dubbarn då dessa "bara bufflar runt" och stör den andra arten. :)
Tack för den informationen det är väl därför det funkar med min lilla grupp bärnstenar. Men jag skall tömma honorna när dom har gått tiden ut och låta ynglen gå i ett 150-literskar för att sen utöka bärnstenarna.
Matz-Karlsn
Det är i detta karet dom skall gå i. Jag tror det kommer att bli en fröjd för ögat med 20 Kiriza där eller vad tror ni?
rascal
Jo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.
Matz-Karlsn
rascalJo, kiriza var väldigt fina. Tittade på massa olika sorter idag när jag var på aquarium malawi. För mig blev det dock Tropheus sp. black "Bulu Point" (körsbär) istället. Ville gärna ha någon annan färg då jag redan hade gula dubbar.
Jag har beställt sjöodlade små kiriza. Tittade du på dom? Och i så fall var dom fina?
deelay
Matz KarlsénJag har beställt sjöodlade små kiriza. Tittade du på dom? Och i så fall var dom fina?
Jag va där för 10dagar sedan o kollade, kirizorna som simma i stora rummet va väldigt fina imo. Blev köpsugen även fast jag egentligen inte alls vill ha den typen av troffar, skulle kunna tänka mig kirizia gold varianten och "Golden Kushangaza" Cape Kabwe typ... 30 OB troffar vore grymt =)=)
rascal
ja de små sjöodlade kirizorna de hade var väldigt fina. den gula randen var perfekt och hade citrongul färg. de såg bra ut
imported
Hej!
Hej!
Ja kanske mina troffar kommer in på bild i denna tråd idag bilden blev inte så bra men den visar på en utveckling av landets trofffeakvariumnr (1)det tar sin tid och bygga har jag förstått,Mvh Ann-Mari:) :)
Wilhelm
Det är många som väntar på en bild av "sveriges snyggaste troffekar"
Det är olidligt spännande. Det är ju inte så många timmar kvar på denna dag.
Så upp med bilden innan vi |)
imported
Hej!
Hej!
Idag kommer några bilder på mina troffar ni får faktsikt ursäkta mig men dom är tagna med mobilkamera så det är inte proffsigt sedan är inte akvariet klart utan under uppbyggnad,håll till godo när dom kommer,Mvh Ann-Mari:) PS Jag har Comwiue som operatör och då är det gratis med mms varje Fredag