Ralph
Jag har haft ciklider konstant sedan 1995 så 10 (hela) år för mig då.
imported
Ja akvarie har jag konstant haft sedan -86 som barn fanns ju både guppy,platy ,molly m.m så en 25 år kan man nog säga. ciklider har sedan funnits med i någon form sedan -88
mvh Lennart
Zaphi
Christier, jag förutsätter att du inte haft några uppehåll...
Total Erfarenhet av Akvarium på ciklid.se just nu: 262,5 år
pgmagnusj
2,5 år för min del. 1,5 år i slutet på sjuttiotalet och ett år nu.
Lyckats samla på mig fem akvarier på ett år och fler lär det bli...
hanna
Jag fick mitt första akvarium när jag var åtta år, och det har varit igång sedan dess. Det blev väl lite knapphändigt omskött ett tag när jag bodde på ett ställe och akvariet stod kvar hemma hos föräldrarna, men jag tror inte det kan räknas som ett "helt" avbrott. Ciklidinriktning har jag haft de senaste 6 åren ungefär, även om det också tidigare simmat en och annan ciklid i sällskapsakvarium.
Resultat: Akvarieerfarenhet: 21 år, ciklider: ca 6 år.
Ola-Svensson
Fick mitt forsta nar jag fyllde 6 sa snart 29 ar med fisk, kanske 27 med ciklider. Mina foraldrar har alltid vagrat att ens skota dem litegrann sa jag bytte vatten osv redan fran borjan.
PatrikMalmo
Tja. Första egna karet kom vid fem-sex års ålder, sedan dess har det rullat på, med ett litet undantag för studietiden. Borde ge kring 25 års erfarenheter av akvarium generellt. Något oklar över om det varit ciklider med hela tiden, men några "dvärgar" har nästan alltid funnits med, från de första (och fortfarande favvisar), Fjärilsciklider. Säg ca 20 års cikliderfarenheter.
Hilsen,
P
Hank
.....och jag har väl varit aktiv i typ 15 år, ungefär :)
dinajel
1,5 år med akvarier och 1 år med ciklider. Detta trots att jag är hela 28 år. Jag är en late bloomer kan man kanske säga. :)
AndyH
Allt som allt ca 16 år med ciklider..
Zaphi
Total Erfarenhet av Akvarium på ciklid.se just nu: 372,5 år
Kom igen! Vi skall nog kunna få ihop många fler år än såhär!
specmats
Året var 1979 då det började med mbunas sen följde en intensiv period med frekventa besök på Malawi och Tanganyika import (har än idag inte sett dess like i storlek och antal vf arter),denna period varade till 1992-så det blir 13 år, under resten av 90-talet tills nu var det två uppehåll så det blir 7 år-så min sammanlagda erfarenhet är 20 år.
Erik-Osterlund
För 1,5 år kunde jag äntligen starta min karriär. Tidigare pysslat med olika typer av reptiler men alltid sneglat på en glasbehållare fylld med vatten istället för luft. :)
Mvh Erik
ixxe
15 år, o fortfarande lär man sig nytt hela tiden,
Det fick mig just att fundera, hur lång e livslängden på silikon i fabrikstillverkat tro?
ryghar
8 eller 9 år totalt varav 5 år med ciklider för mig.
JockeB
Firar 30 år som akvarist i år, varav 27 med ciklider..
Matz-Karlsn
Totalt cirka 15 år. Började med Sebraciklider.
Zaphi
Total Erfarenhet av Akvarium på ciklid.se just nu: 463 år
Vi börjar komma upp i cirka sex hela livstider nu, inte illa...
Leopoldi
10 + 6 år = 16 år totalt för mig...
pleco
>16 år,hade ciklider från början och mina första ciklider var skalarer .